یافتن شغل با استفاده از هوش مصنوعی گوگل

گوگل به تازگی ویژگی جدیدی به موتور جستجوی خود اضافه کرده است که به موجب آن لینک های مرتبط با مشاغل و دعوت به کار از وب سایت های مختلف مستقیما در نتایج جستجو نمایش داده می شوند و کاربران به راحتی می توانند شغل مورد علاقه خود را بیابند.

یافتن شغل با استفاده از هوش مصنوعی گوگل

به گزارش کلیک ، شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده است که ویژگی جدیدی به موتور جستجوی خود اضافه کرده است که به موجب آن پست های ارسال شده مرتبط با کاریابی و مشاغل در وب سایت های مختلف، به طور مستقیم در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. آن دسته از افرادی که از موتور جستجوی گوگل با زبان انگلیسی استفاده می کنند (چه در دستگاه های دسکتاپ و چه در دستگاه های موبایل)، می توانند نتایج را سریعا مشاهده کنند؛ به عنوان مثال اگر این افراد عبارت "Jobs near me" (مشاغل نزدیک به محل زندگی فرد) یا عبارت "Teachings Jobs" (شغل های آموزشی) را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنند، لینک های از وب سایت های Monster ،LinkedIn ،WayUp ،DirectEmployers ،Career Builder ،Glassdoor و Facebook نمایش داده می شوند. همچنین امکان نمایش مشاغل بر اساس دسته بندی هایی همچون تاریخ ارسال پست ها، گروه های شغلی، نوع و عنوان شغل نیز وجود دارد. طبق گفته گوگل در آینده دسته بندی های بیشتر نیز به این موارد اضافه خواهد شد.

در برخی از موارد چنانچه کاربران وارد حساب کاربری Google خود شوند، می توانند ساعات روزانه آغاز و پایان کار، نقد و بررسی کارفرمایان و رده بندی ها را نیز مشاهده کنند. گوگل در برخی از سایت ها مانند LinkedIn که اساسا برای کاریابی طراحی و ایجاد شده اند، امکان اطلاع رسانی در مورد آگهی های جدید دعوت به همکاری از طریق ایمیل را نیز فراهم کرده است.

گوگل این ویژگی جدید را در موتور جستجوی خود به منظور رقابت با موتور جستجوی Indeed.com ایجاد کرده است. موتور جستجوی Indeed.com یکی از موتورهای جستجوی محبوب است که ماهانه ۳۰۰ میلیون کاربر دارد. با وجود اینکه ممکن است این ویژگی جدید موتور جستجوی گوگل بتواند به کاربران در یافتن شغل کمک کند، گوگل هنوز اعلام نکرده است که مشاغل پیشنهاد شده با تجارب و تخصص های کاربر مطابقت دارد یا نه. این در حالی است که مشاغل در سایت های LinkedIn و WayUp، بر اساس تجربیات و تخصص های کاربر که در پروفایل او وجود دارند، به او پیشنهاد می شوند.

ارسال نظر