گوگل هوم مینی وارد رقابتی نفس گیر با دستیار صوتی آمازون می‌شود

رسانه کلیک - در جریان رویداد گوگل که هم‌اکنون در حال برگزاری است، گوگل از دستیار صوتی کوچک خود رونمایی کرد که رقیب سرسخت اکو دات (echo Dot) دستیار صوتی آمازون محسوب می‌شود.

گوگل هوم مینی وارد رقابتی نفس گیر با دستیار صوتی آمازون می‌شود

کمپانی گوگل امسال در مراسم رونمایی از محصولات خود از دستیار صوتی جدیدش به نام گوگل هوم مینی (Google Home Mini) رونمایی کرد. این محصول که ۴۹ دلار قیمت دارد، قرار است وارد رقابتی سخت با دستیار صوتی آمازون، اکو دات (echo Dot) شود.

گفته می شود این محصول صرفا برای گوش دادن به موسیقی طراحی نشده بلکه به واسطه ابعاد کوچکش بهترین گزینه برای استفاده در اتاق های مختلف خانه، گوش دادن به اخبار و پادکست های روزانه و برقراری ارتباط با سایر محصولات گوگل به شمار می‌رود. گوگل مدعی شده است که گوگل هوم مینی قادر است به صورت وایرلس با هر محصولی که دارای فناوری کرومکست (chromecast) باشد، ارتباط برقرار کند.

گرچه این قابلیت ها پیش از این در میان شایعات موجود لو رفته بود (برای مثال روز گذشته وال مارت به صورت تصادفی فهرستی از این محصولات را به همراه قیمت دقیقشان در وب‌سایت خود منتشر کرد)، اما خبرهای جدید در راه است؛ گوگل در نظر دارد دستیار صوتی خود را در اختیار کاربران ژاپنی قرار دهد و این محصول زبان و فرهنگ های بیشتری را پوشش داده است.

شایان ذکر است؛ گوگل هوم مینی ۱۹ اکتبر در سه رنگ خاکستری، مشکی و قرمز پشت ویترین مغازه ها قرار می گیرد و از امروز کاربران می‌توانند این محصول را سفارش دهند.

ارسال نظر