گوگل میزبان فستیوال جدید بازی در شهریورماه

گوگل طی فراخوانی، از توسعه‌دهندگان و برنامه‌ویسان برای شرکت در جشنواره بازی‌های گوگل که قرار است دو ماه دیگر برگزار شود، برای ارسال بازی‌های خود دعوت به عمل آورده است.

گوگل میزبان فستیوال جدید بازی در شهریورماه

به گزارش کلیک، گوگل این خبر را اعلام کرد که قرار است در تاریخ ۲۴ سپتامبر، میزبان یک جشنواره بازی در سان فرانسیسکو با تمرکز بر توسعه دهندگان مستقلی باشد که بر بستر سیستم عامل تلفن همراه اندروید به تولید اپلیکیشن می‌پردازند.

شرکت‌کنندگان علاقه‌مند می‌توانند بازی‌های خود را تا تاریخ ۱۴ آگوست به گوگل ارسال کنند، و سپس گوگل از میان آثار ارسال شده تعیین خواهد کرد که کدام بازی‌ها در کنفرانس معرفی خواهند‌شد. گوگل همچنین بیان داشت که شرکت های دولتی مجاز به شرکت در این جشنواره نیستند.

به منظور شرکت در این جشنواره، برنامه‌نویسان باید در ایالات متحده یا کانادا سکونت داشته باشند و بازی‌های خود را در فروشگاه پلی‌استور منتشر کنند.

گوگل از میان بازی‌های ارسال شده، ۳۰ بازی را برای نمایش عموم انتخاب می‌کند و از میان آن‌ها، سه برنامه‌نویس برنده خواهند شد و جوایزی از جمله دستگاه‌های گوگل تانگو که با سنسورهای سه‌بعدی حرکتی-ردیابی به آن‌ها اهدا خواهد‌شد که به برنامه‌نویسان این اجازه را می‌دهد که به ساخت برنامه‌های کاربردی همه‌جانبه و قدرتمند بپردازند. علاوه بر این، برندگان از پشتیبانی کمپین تبلیغات گوگل نیز بهره‌مند می‌شوند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تبلیغات رایگانی که گوگل در اپلیکیشن‌های آن‌ها به آن‌ها ارائه می‌دهد، پول بیشتری نیز به جیب بزنند.

گوگل همچنین در حال تشویق توسعه دهندگان برای ساخت اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با استفاده از Daydream VR tool kit یا Tango software toolkit است.

مانند Facebookfb، سامسونگ، HTC و دیگر شرکت‌هایی که در تلاش اند تایک کسب و کار واقعیت مجازی به راه بیندازند، گوگل به توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها برای تولید بازی‌ها و فیلم‌های واقعیت مجازی برای دستگاه‌های خود نیاز دارد. هر چه کاربران به رسانه‌های هدست‌های واقعیت مجازی بیشتری دسترسی داشته باشند، علاقه و تمایل آن‌ها برای خرید افزایش پیدا می‌کند.

با این حال برای شرکت در کنفرانس جدید گوگل، برنامه‌نویسان مجاز به ارسال بازی‌های واقعیت مجازی ساخته‌شده با استفاده از Oculus VR tool kit فیسبوک یا دیگر ابزار توسعه واقعیت مجازی از طرف شرکت‌های رقیب نیستند.

دو ماه پیش، گوگل Daydream VR software kit و همچنین طرح‌های سخت افزاری مرجع خود را اعلام کرد تا بدین ترتیب، شرکت های دیگر بتوانند هدست‌های واقعیت مجازی را بر اساس نقشه‌های گوگل تولید کنند. این غول موتور جستجو، دستگاه نمایش‌دهنده واقعیت مجازی و کنترلر‌های مرتبط خود را که در آینده گران تر از قیمت فعلی هدست Cardboard خواهند بود، در معرض فروش قرار خواهد داد.

ارسال نظر