محبوبیت باورنکردنی پروتکل امنیتی HTTPS در میان وب‌سایت‌ها

رسانه کلیک - سال‌های متمادی است گوگل تلاش می‌کند با استفاده از پروتکل امنیتی HTTPS اطلاعات کاربران را رمزگذاری کند و از این طریق استفاده از این پروتکل را نیز افزایش دهد.

محبوبیت باورنکردنی پروتکل امنیتی HTTPS در میان وب‌سایت‌ها

در دنیایی که در آن به وای‌فای نیز نمی‌توان اطمینان کرد، گوگل به دنبال راهکاری است تا از مداخله و یا دست‌کاری اطلاعات کاربران جلوگیری کند. سال‌های سال است که این غول فنّاوری در حوزه پروتکل امنیتی HTTPS فعالیت داشته و به دنبال تکمیل آن و در نتیجه استفاده هرچه بیشتر مردم از این گزینه است.

بسیاری از وب‌سایت های بزرگ نیز HTTPS را به تنظیمات پیش‌فرض خود تبدیل کرده‌اند. گوگل در گزارشی در مورد عملکرد خود اعلام کرد که در حال حاضر، استفاده از پروتکل امنیتی HTTPS به ۸۹ درصد رسیده که از اوایل سال ۲۰۱۴ حدوداً ۵۰ درصد رشد داشته است. تعداد وب‌سایت‌های بسیار معروفی که از این پروتکل امنیتی استفاده می‌کنند، نیز دو برابر شده است.

به گزارش این شرکت، در آمریکا تعداد سایت‌هایی که از پروتکل امنیتی HTTPS استفاده می‌کنند، به ۷۳ درصد رسیده است. درصد باقی‌مانده نیز به دلیل استفاده از دستگاه‌ها و سخت‌افزارهای قدیمی نمی‌توانند از این پروتکل استفاده کنند.

گوگل اعلام کرده از این پس، سایت‌هایی را که پیش از رمزگذاری، از کاربران اطلاعات طلب می‌کنند، نشانه‌دار می‌کند.

ارسال نظر