در کنفرانس Google I/O 2018 چه محصولاتی معرفی شد؟

رسانه کلیک - همان طور که پیش تر به سمع و نظر شما رساندیم، کنفرانس Google I/O 2018 شب گذشته برگزار و خدمات جدیدی در این رویداد به حضار و دنیای تکنولوژی معرفی شد.

در کنفرانس Google I/O 2018 چه محصولاتی معرفی شد؟

پس از مدت ها کشمکش و شایعات فراوانی که پیرامون محصولات گوگل در رسانه ها مطرح شد، کنفرانس Google I/O 2018 بالاخره شب گذشته برگزار و محصولات متنوعی به علاقمندان به تکنولوژی و حضار داخلن سالن معرفی شد که از جمله آنها می توان به سیستم عامل اندروید P، دستیار هوشمند گوگل اسیستنت، اپلیکیشن Google Maps، اپلیکیشن Google Photos و موارد دیگر اشاره کرد.

در این مطلب می خواهیم کلیه رویدادهای این همایش گوگل را به صورت کامل و جامع مرور کنیم. همراه کلیک باشید.

کنفرانس Google I/O 2018

معرفی قابلیت های مختلف اندروید P در کنفرانس Google I/O 2018

همان طور که انتظار می رفت، سیستم عامل اندروید P نقش بزرگی در این رویداد ایفا کرد. مسئولان گوگل در این همایش، صحبت های زیادی پیرامون آن به عمل آوردند و از قابلیت هایی که انتظار می رود به مرور به آن اضافه شود، سخن گفتند که البته تمرکز و اصرار زیادی روی یادگیری هوشمند و سلامت دیجیتال داشتند.

مدیران گوگل بر این باورند که کاربران در حال حاضر، زمان زیادی را صرف کار با گوشی های هوشمند خود می کنند و کنار گذاشتن این وسیله به امری سخت و دشوار برای آنها تبدیل شده است. به همین دلیل در سیستم عامل اندروید P یک قسمت جدید به نام Android dashboard اضافه شده که میزان کار با دستگاه را به کاربر گزارش می دهد. همچنین قابلیت جدیدی به نام Shush نیز در نظر گرفته شده می تواند به صورت خودکار، ویژگی Do Not Disturb را فعال کرده و به این ترتیب، مانع توجه زیاد افراد به گوشی می شود.

کمی بالاتر صحبت از یادگیری ماشینی شد، بد نیست بدانید که اندروید P روش های جذابی برای استفاده از این تکنولوژی به همراه خواهد داشت.

به عنوان گزینه اول، می توان به Adaptive Battery اشاره کرد که آن را آخرین تلاش گوگل برای بهینه سازی مصرف باتری به حساب می آوردند. این ویژگی با همکاری Deep Mind توسعه داده شده و به وسیله آن، زمانی که اپلیکیشن های سنگین با مصرف بالای باتری به بکگراند فرستاده می شوند، فرآیند پردازش روی آنها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

قابلیت Adaptive Brightness نیز رفتارهای روزانه کاربر را مورد بررسی قرار داده و نور نمایشگر را به این ترتیب بر اساس موقیت مکانی شخص تنظیم می کند. با وجود این ویژگی، دیگر نیازی نیست تا به صورت مداوم نور صفحه نمایش را به صورت دستی کم یا زیاد کنید.

کنفرانس Google I/O 2018

لانچر سیستم عامل اندروید را می توان جزء آخرین تغییرات این پلتفرم در حوزه هوش مصنوعی به حساب آورد. لانچر بازطراحی شده جدید به صورت کامل بر اساس جسچرهای لمسی توسعه داده شده است. سوایپ کردن به سمت بالا از لبه پایینی نمایشگر، شما را به قسمت آخرین اپلیکیشن های استفاده شده هدایت می کند. همچنین در بالای صفحه یاد شده، اپلیکیشن هایی که بر اساس عادات روزانه شما شناسایی شده، به نمایش در می آیند. گوگل نام این قابلیت را App Actions گذاشته و معتقد است که این سیستم، به صورت کامل بر اساس استفاده کاربر از اپلیکیشن ها فعالیت می کند.

در حالی که این موارد به صورت متمرکز در کنفرانس Google I/O 2018 معرفی شد، اما مطمئنا سیستم عامل اندروید P به قابلیت های دیگری نیز مجهز است که از جمله آنها می توان به بهبود کنترل کننده های تنظیم صدا و اسکرین شات اشاره کرد. به محض ارائه نسخه رسمی این پلتفرم، ویژگی های دیگر آن در رسانه های خبری منعکس می شود.

تا عرضه نسخه نهایی سیستم عامل اندروید P هنوز زمان زیادی باقی مانده است. اما اگر برای استفاده از آن هیجان زیادی دارید، می توانید با مراجعه به این قسمت ، ثبت نام کرده و نسخه آزمایشی Android P را دریافت کنید. بد نیست بدانید که ورژن بتای اندروید P روی گوشی های زیر پاسخگو خواهد بود:

  • پیکسل و پیکسل 2
  • سونی اکسپریا XZ2
  • شیائومی می میکس 2S
  • نوکیا 7 پلاس
  • اوپو R15 پرو
  • ویوو X21
  • وان پلاس 6
  • اسنشال PH-1

کنفرانس Google I/O 2018

معرفی قابلیت های جدید دستیار هوشمند گوگل اسیستنت در کنفرانس Google I/O 2018

در همایش شب گذشته، برخی بهبود ها و ویژگی های اضافه شده به Google Assistant به حضار معرفی شد. یکی از این موارد را می توان اضافه شدن 6 صدای جدید به دستیار هوشمند گوگل دانست. بد نیست بدانید که از این پس صدایی با هر دو جنس مردانه و زنانه به انتخاب کاربر برای آن در نظر گرفته می شود که شخص می تواند صداهای مختلف را برای اعضای خانواده خود برگزیند.

قابلیت دیگری به نام Custom Routines به گوگل اسیستنت اضافه شده است که باعث می شود تا مکالمه کاربر با این دستیار هوشمند بسیار طبیعی تر از گذشته دنبال شود. در آینده نزدیک نیز ویژگی Continued Conversations را شاهد خواهیم بود که به وسیله آن بدون نیاز به گفتن مداوم عبارت Hey Google یا OK Google می توانید فرامین صوتی خود را با دستیار هوشمند گوگل در میان بگذارید.

Pretty Please نام قابلیت جدیدی است که برای Google Assistant در نظر گرفته شده است. به این ترتیب اگر در مکالمه خود از عبارت Please استفاده کنید، پاسخ های محبت آمیز و لطیف تری را از دستیار یاد شده می شنوید. گوگل قصد دارد تا به این وسیله، افراد مختلف از جمله کودکان را به مکالمه مودبانه تر تشویق کند.

در ویدئویی که شب گذشته در کنفرانس Google I/O 2018 پخش شد، ساندر پیچای مدیر عامل گوگل دمویی از دستیار هوشمند گوگل اسیستنت را به نمایش گذاشت که حکایت از یک مکالمه کاملا واقعی و طبیعی میان اپراتور و Google Assistant داشت. در این ویدیو شاهد آن هستیم که دستیار گوگل ضمن مکالمه با اپراتور یک آرایشگاه، یک قرار ملاقات برای کاربر رزرو می کند. مطمئنا با دیدن این ویدئو از توانایی گوگل اسیستنت متحیر خواهید شد.

نام تکنولوژی مورد استفاده Google Duplex است و مسئولان گوگل قصد دارند تا اواخر تابستان سال جاری، این ویژگی را با برخی کاربران آزمایش کنند.

رابط کاربری دستیار هوشمند گوگل تا اواخر سال جاری (2018) با تغییراتی روبرو خواهد شد. به عنوان مثال اگر از فروشگاه استارباکس اقدام به خرید قهوه کنید، بر اساس موقعیت مکانی و زمان، پیشنهادهای دیگری نیز به شما داده می شود. همچنین گوگل اسیستنت در آینده نزدیک با اپلیکیشن Google Maps ادغام می شود و کاربران می توانند از طریق فرامین صوتی مسیریابی کنند.

در نهایت گوگل به این موضوع نیز اشاره کرد که گوگل اسیستنت در سال 2018 به کشورهای جدیدی مانند دانمارک، کره، مکزیک، هلند، نروژ، اسپانیا و سوئد می آید و نمایشگرهای پشتیبانی کننده از آن که توسط برندهایی مانند JBL، ال جی و لنوو تولید شده اند نیز اواخر ماه جولای عرضه می شود، اما متأسفانه اشاره ای به قیمت های آنها نشد.

کنفرانس Google I/O 2018

معرفی قابلیت های جدید اپلیکیشن Google Maps در کنفرانس Google I/O 2018

اپلیکیشن Google Maps نیز با بروزرسانی هایی همراه شده است. یکی از بهترین قابلیت های اضافه شده به آن را می توان ادغام آن با دوربین دانست. به این ترتیب و با بهره گیری از واقعیت افزوده، شما می توانید به صورت کاملا دقیق مسیر خود را پیموده و گوگل نیز در این راستا شما را راهنمایی می کند.

یکی دیگر از قابلیت های اضافه شده، Visual Positioning System نام دارد. به این ترتیب زمانی که دسترسی به GPS مقدور و کافی نباشد، اپلیکیشن گوگل مپس به صورت خودکار از VPS استفاده کرده و به کمک دوربین و اطلاعات از پیش تنظیم شده توسط گوگل، محل دقیق شما روی نقشه را به نمایش می گذارد.

در نهایت با توجه به مکان هایی که به آنها سفر می کنید، پیشنهاد های جذابی به شما داده می شود که می توانید به این ترتیب در زمان صرفه جویی به عمل آورید.

کنفرانس Google I/O 2018

معرفی قابلیت های جدید اپلیکیشن Google Photos در کنفرانس Google I/O 2018

Google Photos به قابلیت های جدیدی مجهز شده است و در کنار آن، امکان سازگاری با اپلیکیشن های سوم شخص نیز در نظر گرفته شده است.

زمانی که به وسیله تلفن هوشمند خود اقدام به عکاسی می کنید، اپلیکیشن Google Photos اجازه ویرایش تصویر در همان لحظه را به شما می دهد. می توانید به راحتی تصویر را کراپ کنید، میزان و شدت نور را کم یا زیاد کنید و به راحتی، فیلترهای دلخواه را به عکس اضافه کنید. اما در آینده نزدیک به کمک هوش مصنوعی شما می توانید بر اساس المان های قرار گرفته در تصویر، ویرایش های از پیش تعیین شده ای را انجام دهید. به این ترتیب با چند لمس کوتاه، می توانید عکس های خود را ادیت کنید.

اپلیکیشن Google Photos در حال حاضر قادر به اسکن تصویر و تهیه نسخه دیجیتالی از آنهاست. اما در آینده نزدیک، این اپلیکیشن به قابلیت تشخیص چهره افراد حاضر در تصویر نیز مجهز می شود و به این ترتیب، می توانید یک نسخه از عکس را برای اشخاص قرار گرفته در آن ارسال کنید. همچنین در آپدیت بعدی Google Photos می توانید تصاویر سیاه و سفید را به کمک هوش مصنوعی به نسخه رنگی تبدیل کنید.

گوگل همچنین قصد دارد تا با در اختیار گذاشتن API اپلیکیشن Google Photos، به سایر توسعه دهندگان نیز کمک کند تا بتوانند به سریع ترین حالت ممکن، امکان ویرایش عکس را در اختیار کاربران بگذارند.

کنفرانس Google I/O 2018

سایر خدمات ارائه شده در کنفرانس Google I/O 2018

مطمئنا در خلال کنفرانس Google I/O 2018 خدمات دیگری به حضار و علاقمندان به دنیای تکنولوژی معرفی شد که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • بازطراحی Google News
  • نمایشگرهای هوشمند تولید شده توسط JBL، ال جی و لنوو که از دستیار هوشمند گوگل اسیستنت پشتیبانی می کنند، در ماه جولای عرضه می شوند.
  • اضافه شدن قابلیت Smart Compose به جیمیل
  • اضافه شدن پشتیبانی از نرم افزارهای لینوکس در کروم بوک ها که این پروژه از پیکسل بوک شروع می شود.
  • امکان کپی کردن متن از دنیای مجازی درون Google Lens در آپدیت بعدی
  • ادغام گوگل لنز با بسیاری از اپلیکیشن دوربین بسیاری از گوشی ها
ارسال نظر