سرمایه گذاری 550 میلیون دلاری گوگل در فروشگاه اینترنتی JD کشور چین

رسانه کلیک - فروشگاه های اینترنتی در سراسر جهان در حال گسترش هستند. به تازگی خبر سرمایه گذاری گوگل در فروشگاه اینترنتی JD در کشور چین به فضای مجازی راه پیدا کرد.

سرمایه گذاری 550 میلیون دلاری گوگل در فروشگاه اینترنتی JD کشور چین

غول جستجوی اینترنتی دنیا، گوگل برای حضور بیشتر در بازارهای آسیایی به میزان 550 میلیون دلار در فروشگاه اینترنتی JD.com سرمایه گذاری می کند. در راستای سرمایه گذاری گوگل این شرکت 27.1 میلیون سهم از این فروشگاه اینترنتی را تصاحب می کند. ارزش هر یک از این سهام ها برابر با 20.29 دلار است.

با این سرمایه گذاری گوگل صاحب کمتر از یک درصد سهام JD.com می شود. سرمایه گذاری گوگل بخشی از همکاری های دو جانبه میان این دو کمپانی است.

انتظار می رود سرمایه گذاری گوگل باعث حضور بیشتر فروشگاه اینترنتی JD در چین و همچنین کشورهای جنوب شرقی آسیا شود. این کمپانی حضور چندانی را در بازار ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی تجربه نمی کند. این دو شرکت اعلام کرده اند که برای بهبود تجربه خرید اینترنتی با یکدیگر همکاری می کنند.

مدیر بخش تجارت گوگل، Philipp Schindler در رابطه با سرمایه گذاری گوگل گفته است:

ما در رابطه با همکاری خود با JD.com هیجان زده هستیم. در این همکاری به دنبال ارائه راهکارهای جدیدی برای بهبود تجربه کاربری در هنگام خرید اینترنتی هستیم.

فروشگاه اینترنتی JD در حال رقابت با فروشگاه اینترنتی علی بابا در کشور چین است. مدیر بخش استراتژی JD.com در رابطه با این همکاری اعلام کرده است:

همکاری با گوگل امکانات جدیدی را در اختیار ما قرار می دهد تا تجربه یک فروشگاه برتر را به خریداران خود در سراسر جهان منتقل کنیم.

به نظر می رسد گوگل قصد دارد در بازارهای آسیایی سرمایه گذاری بیشتری کند. در حال حاضر میان ایالات متحده آمریکا و چین جنگ تجاری آغاز شده است. با این حال گوگل به سرمایه گذاری خود در بازارهای آسیایی ادامه می دهد. این کمپانی در گذشته نه چندان دور بخشی از سهام یک شرکت در اندونزی را خریداری کرد.

ارسال نظر