گوگل در کنفرانس I/O 2018 فردا شب چه در چنته دارد؟

رسانه کلیک - فاصله کمی تا برگزاری گوگل I/O 2018 باقی مانده است. در این مطلب به بیان انتظارات خود از این کنفرانس می پردازیم.

گوگل در کنفرانس I/O 2018 فردا شب چه در چنته دارد؟

فردا کنفرانس گوگل I/O 2018 در شهر مانتین ویو در ایالت کالیفرنیا برگزار خواهد شد ( کنفرانس گوگل I/O 2018 فردا برگزار می شود ).

گوگل امسال نیز همانند سنت هر ساله خود در این کنفرانس از جدیدترین محصولات و خدمات خود رونمایی می کند. در این مطلب به بیان انتظار خود از کنفرانس گوگل I/O 2018 می پردازیم، با کلیک همراه باشید.

سیستم عامل اندروید P

از آنجایی که گوگل اولین نسخه پیش نمایش اندروید P را در گذشته نه چندان دور عرضه کرد، انتظار داریم که از این سیستم عامل به صورت رسمی در گوگل I/O 2018 رونمایی شود ( با ویژگی های اصلی نسخه پیش نمایش اندروید P آشنا شوید ).

گوگل در کنفرانس خود ویژگی های جدید این نسخه از سیستم عامل اندروید را بیان می کند و به احتمال زیاد دومین نسخه پیش نمایش اندروید پی فردا ارائه می شود ( اولین نسخه آزمایشی اندروید P (اندروید 9.0) برای توسعه دهندگان منتشر شد ).

بر اساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده گوگل تنها از یک دکمه ناوبری برای سیستم عامل آینده خود استفاده خواهد کرد. در این نسخه برای کنترل دستگاه ژست های حرکتی بیشتری برای کاربر در نظر گرفته می شود. طراحی متریال در اندروید P تغییراتی را تجربه خواهد کرد.

انتظار می رود نحوه تعامل کاربران با نوتیفیکشن ها در اندروید P تغییر کند. با ارائه نسخه دوم پیش نمایش اندروید 9.0 شاهد بهبودهایی در این سیستم عامل همانند بهبود شارژدهی باتری ، افزایش امنیت و عملکرد روان تر آن خواهیم بود ( خوراکی های احتمالی منسوب به سیستم عامل اندروید P / نام کامل اندروید پی چیست ؟ ).

گوگل لنز

نسخه دوم گوگل لنز در گوگل I/O 2018 معرفی می شود. ال جی در هفته گذشته از گوشی G7 ThinQ به صورت رسمی رونمایی کرد ( ال جی G7 ThinQ رونمایی شد ). این کمپانی همراه با معرفی پرچمدار خود برخی از ویژگی های نسخه جدید گوگل لنز را نیز به نمایش گذاشت.

بر اساس گفته ال جی، گوگل Lens 2.0 در کنفرانس گوگل معرفی می شود. جدیدترین پرچمدار این شرکت کره ای در میان اولین گوشی های هوشمندی خواهد بود که با دریافت بروزرسانی به این نسخه از گوگل لنز مجهز می شود.

در کنفرانس سال گذشته گوگل این کمپانی از Google Lens رونمایی کرد. گوگل لنز یک ابزار جستجو بوده که با استفاده دوربین گوشی های هوشمند اطلاعاتی را در رابطه با اشیا مختلف در اختیار کاربران قرار می دهد ( گوگل لنز در اختیار کاربران گلکسی اس 8، گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 8 قرار گرفت ). در گوگل پیکسل 2 این ابزار در اپلیکیشن دوربین قرار گرفته است.

انتظار می رود گوگل Lens 2.0 کارایی بیشتری داشته باشد و اطلاعات دقیق تری را در اختیار کاربر قرار دهد. در حقیقت گوگل لنز یکی دیگر از سرویس های گوگل محسوب می شود که باعث برتری سیستم عامل اندروید در مقابل iOS می شود. گوگل با ایجاد بهبود در نسخه دوم این سرویس می تواند کارایی گوشی های هوشمند را افزایش دهد.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

سال گذشته گوگل از برنامه خود برای یک هدست واقعیت مجازی مستقل پرده برداشت. در همین راستا در سال 2018 از هدست لنوو Mirage Solo مبتنی بر Daydream رونمایی شد. این هدست در مقایسه با آکیولس Go از فناوری های بیشتری بهره می برد.

با توجه به معرفی این هدست در سال 2018 باید دید که در گوگل I/O 2018 این غول جستجوی اینترنتی چه امکانات جدیدی را برای هدست های واقعیت مجازی در نظر خواهد گرفت. انتظار می رود گوگل در حال توسعه نمایشگرهای با رزولوشن بالا برای هدست های واقعیت مجازی باشد.

گوگل در رابطه با واقعیت مجازی برنامه های جاه طلبانه ای دارد. این کمپانی با معرفی فرمت ویدیویی VR180 قصد دارد محبوبیت ویدیوهای واقعیت مجازی را در یوتیوب افزایش دهد.

گوگل با معرفی ARCore نشان داد که در بخش واقعیت افزوده نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. این احتمال وجود دارد که گوگل در کنفرانس خود از هدست واقعیت افزوده رونمایی کند با این وجود انتظار می رود که ابتدا کارایی آن ها در گوشی های هوشمند افزایش پیدا کند.

در نهایت انتظار داریم که گوگل به دنبال توسعه هدست های واقعیت مجازی جدید و افزایش کارایی واقعیت افزوده در سیستم عامل اندروید و دستگاه های مجهز به این سیستم عامل باشد.

سیستم عامل Wear OS

Wear OS که در گذشته با نام Android Wear شناخته می شد بر روی بسیاری از ساعت های موجود در بازار نصب شده است. در سال گذشته این پلتفرم تغییرات زیادی را تجربه نکرد. این پلتفرم که به تازگی توسط گوگل Wear OS نامیده می شود یک بروزرسانی دریافت کرده است تا کارایی آن در زمینه دستیار صوتی افزایش پیدا کند.

دستیار صوتی برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به این موضوع این امکان وجود دارد که ساعت های هوشمند جدیدی که به Wear OS مجهز می شوند در این زمینه قدرتمندتر باشند. گوگل می تواند در زمینه سلامتی و اندازه گیری دقیق تر ضربان قلب در گوگل I/O 2018 قدم های بزرگی بردارد.

گوگل در گذشته از گوشی هوشمند، هدفون، اسپیکر هوشمند و هدست واقعیت مجازی تولیدی خود پرده برداشته است. بنابراین می توان انتظار داشت که این کمپانی از ساعت هوشمند خود نیز در گوگل I/O 2018 رونمایی کند. شایعات به معرفی ساعت هوشمند هیبریدی ال جی در گوگل I/O 2018 اشاره می کنند ( ساعت هوشمند ال جی Timepiece با کارکرد هیبریدی در راه است ).

کروم

اپل به تازگی بر روی محصولات و سرویس های آموزشی تمرکز کرده است. در این بخش از بازار کروم بوک ها عملکرد بهتری از خود نشان می دهند. در حال حاضر 3 دستگاه از هر 5 دستگاهی که در مدارس ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد از سیستم عامل کروم بهره می برد.

علاوه بر لپ تاپ ها شرکت ایسر به تازگی از اولین تبلت مجهز به سیستم عامل کروم با نام کروم بوک تب 10 نیز رونمایی کرده است ( ایسر کروم بوک تب 10 معرفی شد؛ اولین تبلت مجهز به سیستم عامل کروم ). انتظار می رود در گوگل I/O 2018 تبلت های بیشتری مجهز به سیستم عامل کروم معرفی شوند.

گوگل هوم

در حالی که اطلاعاتی در رابطه با نسخه های جدید گوگل هوم منتشر نشده است، این احتمال وجود دارد که گوگل از محصولات جدیدی در رابطه با خانه های هوشمند پرده برداری کند.

گوگل می تواند به اسپیکرهای هوشمند خود نمایشگر اضافه کند. لنوو در نمایشگاه CES 2018 با همکاری گوگل از نمایشگر هوشمند رونمایی کرد که به گوگل اسیستنت مجهز است. گوگل می تواند علاوه بر همکاری با شرکت های دیگر از محصولات خود با امکانات انحصاری نیز رونمایی کند.

شما منتظر چه محصولات و خدماتی در گوگل I/O 2018 هستید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران وب‌سایت در میان بگذارید.

ارسال نظر