گوگل به دنبال ساخت دیتا سنتری جدید در تنسی

ساخت و ساز های جدید گوگل یک پروژه صنعتی شکست خورده را برای اهدافی دیگر مورد استفاده قرار می دهد.گوگل به دنبال ساخت مرکز داده ای جدید در Tennessee در محل کارخانه Hemlock که از شرکت های زیر مجموعه Dow-Corning بود، می باشد.

گوگل به دنبال ساخت دیتا سنتری جدید در تنسی

به گزارش کلیک ، این کارخانه با هزینه ای بالغ بر 1.2 میلیارد دلار جهت تولید تاسیسات پلی سیلیکون ساخته شده و با اعلام ایجاد 500 فرصت شغلی هیاهوی زیاده را به راه انداخته بود ولی حتی قبل از اینکه شروع به کار کند تعطیل شد.

با استفاده از انرژی های تجدید پذیر TVA (سازمان عمران دره تنسی) و پست های برق موجود در محل، گوگل 500 میلیون دلار برای ساخت مرکز داده در این مکان سرمایه گذاری می کند که مجوز های آن نیز از مقامات محلی دریافت شده است. مجتمع Clarkesville در 50 مایلی Nashville واقع شده است جایی که گوگل در حال گسترش زیرساخت های شبکه فیبر نوری است تا سرویس اینترنت و تلویزیون گوگل را پشتیبانی کند.

اگر چه احتمالا این مرکز داده فقط قادر به تامین 10 درصد فرصت شغلی وعده داده شده در پروژه صنعتی قبلی است، ولی انتظار می رود گوگل سرمایه گذاری بیشتری را برای احداث مراکز داده بیشتری در این مکان انجام دهد چرا که انرژی تجدید پذیر ارائه شده توسط TVA و معافیت های مالیاتی انگیزه خوبی را برای گوگل ایجاد می کند.

طبق قوانین تنسی مراکز نگه داری داده سخت افزاری و نرم افزاری که واجد شرایط باشند از پرداخت مالیات معاف هستند. شرایط این معافیت نیز سرمایه گذاری به میزان حداقل 250 دلار در طول 3 سال (با امکان تمدید) و تضمین استخدام حداقل 25 نفر با دستمزدی معادل 1.5 برابر میانگین دستمزد های موجود در آن ایالت می باشد.

امروزه بیش از هر زمانی مراکز نگه داری داده جهان را اداره می کنند ولی تعداد زیادی از آن ها در قرن 21 نیاز به راه اندازی مجدد دارند.مراکز نگه داری داده جدید باید کارآمد تر، و منعطف تر از همیشه باشد. و این هدفی است که گوگل آن را دنبال می کند.

منبع: zdnet.com

ارسال نظر