Google Maps در آپدیت جدید گزینه Live View بر بستر واقعیت افزوده را اضافه کرد

سال گذشته Google Maps از تکنولوژی Live View بر بستر واقعیت افزوده (AR) را معرفی کرد که با استفاده از دوربین تلفن همراه، در یافتن اماکن مختلف به شما کمک می‌کند. با این وجود، یافتن این ویژگی در Google Maps هنوز دشوار است.

Google Maps در آپدیت جدید گزینه Live View بر بستر واقعیت افزوده را اضافه کرد

بنابراین گوگل در حال آزمایش حالتی است که این ویژگی را بیشتر از قبل نمایان کند. گوگل در آخرین نسخه بتا گوگل یک دکمه عمل شناور (FAB) برای Live View مبدا و مقصد را به محض جستجو یا انتخاب یک مکان نشان می‌دهد.

با کلیک کردن روی این گزینه، دوربینی نمایش داده می‌شود که فاصله و جهت یک مکان را نسبت به موقعیت شما نشان می‌دهد. همچنین با استفاده از پیکان جهت‌یاب نیز شما راهنمایی می‌کند تا در جهت صحیح به سمت مقصد حرکت کنید.

سپس با یک پیام هشدار در پایین صفحه از شما خواسته می‌شود تا ناوبری با هدایت AR خود را شروع کنید.

این سیستم کار را برای افراد بسیار آسان‌تر می‌کند؛ به عنوان مثال زمانی که شما از یک ایستگاه مترو خارج شده و محیط برای آشنا نیستید، به‌جای حرکت کردن در مسیر اشتباه، می‌توانید به راحتی مقصد خود را تایپ کرده و با کلیک روی دکمه Live View به سمت مقصد خود حرکت کنید.

لازم به ذکر است پیام‌ها و هشدارهای Live View در هنگام راه رفتن فعال هستند و فقط رابط واقعیت افزوده ناپدید می‌شود؛ بنابراین شما بدون جستجو به مقصد خود خواهید رسید. این ویژگی Live View به روز شده و احتمالا به زودی وارد بازار خواهد شد؛ زیرا این گزینه در نقشه Google Maps قرار دارد اما در حال حاضر فقط در نسخه بتا اجرا می‌شود.

ارسال نظر