مقایسه Google Earth با Google Maps: کدامیک برای کسب و کار شما بهتر است؟

برنامه‌های Google Maps و Google Earth دو برنامه قدرتمند در زمینه موقعیت‌یابی و GPS هستند. هر کدام از این برنامه‌ها مزیت‌های ویژه و مخصوصی دارند.

مقایسه Google Earth با Google Maps: کدامیک برای کسب و کار شما بهتر است؟

به گزارش کلیک، اگرچه برنامه‌های Google Earth و Google Maps در یک گروه و دسته‌بندی (location services) قرار دارند اما این دو برنامه اهداف و کاربرد‌های متفاوتی از یکدیگر دارند. گفته‌های مختلفی درباره تفاوت‌های عمده این دو برنامه در میان وبسایت‌های خبری بیان شده است اما در این مطلب می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به نحوه عملکرد و کارایی این دو برنامه داشته باشیم. کارآفرینان از این دو برنامه در شرایط مختلف استفاده می‌کنند. اگر شما مالک یا مدیریت یک کسب و کار هستید یا در حال برنامه‌ریزی برای شروع آن هستید این راهنما برای شما می‌تواند مناسب باشد.

چگونه برنامه Google Maps می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند

برنامه Google Maps در چندین جنبه به کارآفرینان کمک می‌کند:

به مشتریان خود کمک می‌کند تا مکان خود را پیدا کنند.

بعضی از کارآفرینان به سادگی تصویری از یک نقشه گوگل از موقعیت شرکت،کارخانه و یا محل کارشان به مشتریان خود نشان می‌دهند یا این تصویر ثابت را به وبسایت خود آپلود می‌کنند. در عین حال برخی دیگر از کارآفرینان با پرداخت هزینه‌ای یک API از نقشه گوگل را خریداری می‌کنند این API به آن‌ها اجازه می‌دهد تمام نقشه‌های گوگل را به وبسایت یا تلفن همراه خود جاسازی کنند. این ویژگی به کاربران و مشتریان اجازه می‌دهد که مسیر‌های رانندگی را به مکان خود مشاهده کنند و منطقه مورد نظر را در نمای خیابان ببینند. بدون شک قرار دادن موقعیت محل کسب و کار خودتان در برنامه Google Maps، کار مشتریان را برای یافتن محل کار شما آسان‌تر می‌کند. برنامه گوگل‌مپس حاوی قابلیت‌های مسیر‌یابی، نقشه‌یابی و نهایتا موارد مورد علاقه شما و البته تصاویر ماهواره‌ای مختصر است. از سوی دیگر گوگل ارث اطلاعات ماهواره‌ای سه‌بعدی کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد و در خصوص مکان‌های مورد نظر نیز اطلاعاتی هر چند خلاصه و مختصر در اختیار کاربر قرار‌ می‌دهد اما هیچ خبری از مسیریابی نقطه به نقطه در آن نیست.

آگاهی از نام تجاری را افزایش دهید

هنگامی که موقعیت کسب و کاری در برنامه Google Maps جاگذاری می‌شود افرادی که خیابان‌های منتهی به موقعیت محل کار مورد نظر را مشاهده می‌کنند، یک نشانه برای محل کسب و کار مورد نظر را می‌بینند و می‌دانند که شما در آن منطقه واقع هستید. بنابراین حتی اگر آن‌ها از طریق کلمات کلیدی شما را جستجو نکنند با استفاده از یک نام تجاری و یا نشانه‌ای از موقعیت شرکت و محل کسب و کار خود، متوجه می‌شوند که شما در آنجا هستید. این نشانه به مشتریان کمک می‌کند زمانی که خدمات و محصولات ارائه شده از سوی شرکت را تقاضا کنند، موقعیت شرکت یا محل کسب و کار شما را به خاطر داشته باشند

برنامه Google Maps همچنین دارای ویژگی‌ خاصی است که نتایج را فهرست‌بندی می‌کند. به عنوان مثال اگر شما مالک یک برگر فروش هستید و در یک خیابان مشخص قرار دارید و اگر شخصی برگر فروشی را با اشاره به خیابان مورد نظرش جستجو کند، گوگل فهرستی از برگر فروش‌های خیابان مورد نظر را همراه با مکان‌های آن‌ها در نقشه لیست می‌کند بنابراین برگر فروش شما نیز می‌تواند یکی از نتایح این فهرست باشد.

ارائه خدمات بهتر به مشتریان

اگر کسب و کار شما بیشتر بر پایه حمل و نقل و تدارکات متکی باشد می‌توانید از برنامه Google Maps برای بهبود خدمات به مشتری استفاده کنید. به عنوان مثال سایت املاک Trulia، از برنامه Google Maps برای کمک به خریداران خانه و راحتی فروش خانه در یک منطقه خاص استفاده می‌کند.

پیگیری کارکنان و دارایی‌ها

اگر کارکنان شما با برنامه Google Maps در ارتباط باشند، شما می‌توانید با استفاده از این برنامه از موقعیت فعلی آن‌ها اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که آن‌ها ایمن هستند و اگر دچار مشکلی شده باشند سریعا بتوانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. شما همچنین می‌توانید بوسیله نرم‌افزار Google Maps وسایل نقلیه،محصولات و سایر دارایی‌های خود را ردیابی کنید.

چگونه Google Earth به کسب و کار شما کمک می‌کند

همان‌طور که عنوان شد اگرچه Google Maps نمایه ماهواره‌ای از محیط اطراف در اختیار شما قرار می‌دهد اما در صورتی که بخواهید به واقع در اطراف سیری مجازی داشته باشید باید از برنامه Google Earthاستفاده کنید. نمایه ماهواره‌ای در برنامه Earth از رزولوشن بسیار بالاتری برخوردار بوده و حاوی رندرینگ تمام سه‌بعدی اطلاعات ماهواره‌ای می‌باشد تا بتوانید اطلاعاتی جامع از ابعاد ساختمان‌ها و توپوگرافی نواحی مورد نظر داشته باشید. هنگامی که محل و موقعیت کسب و کار شما در برنامه Google Maps ثبت شد، این موقعیت به طور پیوسته در برنامه ظاهر خواهد شد و افرادی که از برنامه استفاده می‌کنند به طور مستمر محل و موقعیت کسب و کار شما را در برنامه Google Maps خواهند دید. با این حال شما واقعا نمی‌توانید چیزی با Google Earth انجام دهید مگر اینکه برای Google Earth Pro ثبت نام کنید. این نسخه‌ی حرفه‌ای به شما اجازه می‌دهد تا داده‌های GIS را ویرایش و به اشتراک بگذارید. همچنین نسخه Pro برنامه ابزار اندازه‌گیری را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید به راحتی محدوده‌ها و فاصله‌ها را محاسبه کنید. ضمنا به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویری با رزولوشن بالا را چاپ کنید و به ابزار‌های تهیه فیلم و ویدیو دسترسی پیدا کنید و از آن‌ها برای ایجاد ویدیو‌های جذاب استفاده کنید. سپس می‌توانید از این تصاویر و فیلم‌ها برای مواد بازاریابی،ارتباطات داخلی و ارائه دهنده‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید.اگرچه برنامه Earth نیز همانند برنامه Maps به قابلیت Street View تجهیز شده اما تجربه استفاده از آن به سطح تجربه‌ای که در برنامه Maps خواهید داشت نمی‌رسد. هنگامی که بین نمایه ماهواره‌ای و Street View سوئیچ می‌کنید ممکن است شاهد تمایزاتی میان تصاویر گرفته شده شوید که این مورد به زمان گرفته‌شدن عکس‌ها مربوط است.ترکیب استفاده از دو برنامه یادشده به معنی در دسترس بودن ابزارهایی ایده‌آل برای جستجو در محیط پیرامون و در اختیار داشتن تصاویری دقیق با میزان بزرگ‌نمایی ایده‌آل در کنار مسیریابی مطمئن است. Google Earth Pro رایگان است بنابراین شما مجبور به پرداخت مبلغی بابت دانلود آن نیستید.

ارسال نظر