امکانات جدید گوگل مپ برای سفر در دوران کرونا

رسانه کلیک - گوگل دیروز اعلام کرد که ورژن‌ جدیدی از گوگل مپ برای اندروید و iOS منتشر می‌شود که در دوران کرونا به کاربران کمک می‌کند تا سفر ایمن‌تری داشته باشند. 

امکانات جدید گوگل مپ برای سفر در دوران کرونا

گوگل ۲ ویژگی جدید به اپلیکیشن گوگل مپ خود اضافه کرده است تا به کاربران کمک کند در دوران کرونا از منزل خارج شوند و فاصله اجتماعی خود را در خیابان با دیگران حفظ کنند. این اپلیکیشن اکنون هشدارهایی را برای کاربران ارسال می‌کند تا از محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا در مسیر خود اطلاع پیدا کنند.همچنین گزارش‌هایی از میزان شلوغی وسایل حمل‌ونقل عمومی را ارائه می‌دهد و پیش‌بینی‌هایی برای میزان شلوغی در ساعت‌های آینده دارد.

سال گذشته ویژگی به این اپلیکیشن اضافه شده بود که کاربران داده‌هایی را درباره میزان شلوغی وسایل حمل‌ونقل عمومی ارسال می‌کردند. اکنون نیز بعد از انتخاب یک مسیر می‌توانید از طریق گزینه Transit Details پیش‌‌بینی‌های مربوط به میزان جمعیت در ساعت‌های مختلف را مشاهده کنید یا بعد از اتمام سفر خود، میزان شلوغی مسیر را به دیگران اطلاع دهید.

اطلاعات لازم برای این هشدارها از طریق داده‌های معتبر از دولت‌های محلی، ایالتی و فدرال یا از وب‌سایت آن‌ها جمع‌آوری می‌شود. این هشدارها در آرژانتین، بلژیک، استرالیا، برزیل، کلمبیا، فرانسه، هند، مکزیک،‌هلند، اسپانیا، تایلند، انگلستان و آمریکا به‌صورت زنده منتشر می‌شوند و به‌زودی در کشورهای دیگر نیز ارائه خواهند شد.

اگر کاربران وارد متجمع‌های درمانی یا آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا شوند، گوگل مپ هشدارهایی را به آن‌ها می‌دهد تا موارد لازم برای جلوگیری از ابتلا به ویروس را رعایت کنند. این ویژگی برای مراکز درمانی در اسرائیل، اندونزی، فیلیپین، کره جنوبی و آمریکا و آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در آمریکا فعال است.

ارسال نظر