اشتباه کوچک گوگل باعث قطع اینترنت در ژاپن شد

رسانه کلیک - وقتی شرکتی در حد و اندازه گوگل اشتباهی هرچند کوچک انجام می‌دهد، پیامدهای آن دامنه وسیعی از کاربران را دچار مشکل می کند؛ مشابه اتفاقی که هفته گذشته در ژاپن رخ داد.

اشتباه کوچک گوگل باعث قطع اینترنت در ژاپن شد

جمعه گذشته به دلیل یک اشتباه کوچک، اینترنت بخش شرقی ژاپن قطع شد. کمی پس از این اشتباه دسترسی برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در ژاپن مسدود شد و برخی نیز با سرعت بسیار کمی به اینترنت دسترسی داشتند.

گوگل به سرعت مسئولیت این اشتباه را پذیرفت و به حل این مشکل پرداخت.

سخنگوی گوگل در این خصوص گفت: «ما اطلاعات اشتباهی را به شبکه مخابره و ظرف ۸ دقیقه علت این اشتباه را پیدا کردیم و از تمامی مردم ژاپن به دلیل این پیشامد، عذرخواهی می‌کنیم».

قطعی اینترنت، چندین ساعت ادامه داشت که با رفع مشکل، دسترسی به اینترنت به تدریج آزاد شد. اما این خطا به قدری فاحش بود که وزارت ارتباطات و امور داخلی ژاپن دستور پیگیری این امر را صادر کرد.

طبق بررسی‌های به عمل آمده توسط این وزارت، گوگل تصادفاً با ارائه پیشوندهای یکتا به شرکت Verizon، در واقع دیتاهایی را به شرکت Jastel انتقال داده بود. از آنجا که مسیر ترافیک شرکت Verizon به سمت Jastel است، با این خطا ترافیک به سمت گوگل انتقال پیدا کرده است. البته این اتفاق نه تنها برای Jastel بلکه برای شرکت‌های دیگری هم رخ داده بود.

گفته می‌شود، علت این خرابی، این بود که شرکت Mountain View هیچ خدمات دیتایی را ارائه نمی‌دهد. این به آن معنی است که هیچ ترافیکی از سمت شرکت‌های توسعه‌دهنده جانبی به این شرکت، انتقال پیدا نمی‌کند.

خطای پیکربندی گاهی تصادفاً صورت می‌گیرد. در این مورد خاص هم خطای پیکربندی و یا خطای نرم‌افزاری شرکت گوگل باعث شد، هزاران پیشوند به شرکت Verizon منتقل شود.

گفتنی است؛ قطعی اینترنت ضرر و زیان خاصی به دنبال نداشت. تنها در سیستم حمل‌ و نقل شرق ژاپن و برخی از بانک‌های این کشور اختلالاتی پیش آمد.

ارسال نظر