پلتفرم ابری گوگل از بسته های اینترنتی کم‌سرعت و ارزان‌تر پشتیبانی می‌کند

رسانه کلیک - گوگل دو بسته اینترنتی پریمیوم Premium و استاندارد Standard را با قیمت و عملکردهای متفاوت در اختیار کاربران خود قرار داده است.

پلتفرم ابری گوگل از بسته های اینترنتی کم‌سرعت و ارزان‌تر پشتیبانی می‌کند

گوگل به کاربران پلتفرم ابری خود، دو بسته پریمیوم و استاندارد را معرفی کرده که در بسته پریمیوم، ترافیک اینترنتی با سرعت بیشتر و میزان انتقال داده‌ها، با خطای کمتری انجام می‌گیرد و در بسته استاندارد، ترافیک اینترنتی از طریق شبکه عمومی با سرعتی پایین‌تر، در اختیار کاربر قرار داده می‌شود.

یکی از مقامات شرکت گوگل در این باره گفت: «حدود ۱۸ سال است که گوگل، گسترده‌ترین ترافیک اینترنتی جهان را در اختیار دارد و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد ترافیک اینترنت جهان را تأمین می‌کند. قطعاً بسته پریمیوم، سرعت بسیار بالاتر و در نتیجه عملکرد بهتری دارد؛ اما شاید برخی کاربران، به دنبال استفاده از جایگزینی با سرعت کمتر و ارزان‌تر باشند، در نتیجه ما بسته استاندارد را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهیم».

قیمت بسته استاندارد در اروپا و آمریکای شمالی، حدوداً ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر از بسته پریمیوم است. البته گفته می‌شود گوگل از مقیاس‌های متفاوتی در قیمت‌گذاری این دو بسته اینترنتی استفاده می‌کند. هزینه‌های بسته پریمیوم، طبق منبع ترافیک و مقصد محاسبه می‌شود که کاربران تنها هزینه انتقال سرعت از منبع ترافیک تا مقصد خود را پرداخت می‌کنند. این در حالی است که هزینه‌های بسته استاندارد، طبق منبع ترافیک محاسبه می‌شود.

در حال حاضر بسته پریمیوم، بیشترین میزان کاربر را به خود اختصاص داده و مادامی‌که استقبال از آن زیاد باشد، این بسته حذف نمی‌شود. همچنین بسته پریمیوم، اینترنت نامحدود را به سایر نقاط جهان ارسال می‌کند که از این طریق، میزان تأخیر ترافیک در خطوط اینترنتی شرکت گوگل کاهش پیدا می‌کند و حجم ترافیک، به‌سرعت از شبکه جهانی گوگل عبور کرده و به دیتاسنترها می‌رسد.

در بسته استاندارد، میزان ترافیک به جای عبور از شبکه داخلی شرکت گوگل از خطوط عمومی، انتقال پیدا می‌کند که بعداً باعث تغییر اینترنت از یک شبکه به شبکه‌ای دیگر و از یک ISP به ISP دیگر می‌شود. در نتیجه، سرعت آن نسبت به بسته پریمیوم کاهش بسیار زیادی دارد.

گوگل با همکاری شرکت سدکسیس Cedexis، عملکرد این دو بسته اینترنتی را بررسی می‌کند. همان‌طور که انتظار می‌رود، بازده و سرعت بسته استاندارد بسیار کمتر از بسته پریموم است که البته تفاوت در بازده‌های این دو، نسبت به میزان تأخیر در سرعت آن‌ها، بیشتر است.

ارسال نظر