اقدام جدید گوگل در چین

در طی این چند سال اخیر همواره از بازار چین به عنوان بزرگ ترین مرکز درآمدزایی و فروش کالا یاد می شود.

اقدام جدید گوگل در چین

ما این حرف را بر این اساس می زنیم که بسیاری از شرکت ها نه تنها مایلند به دلیل وجود نیروی کار ارزان قیمت شرکت خود را در این کشور راه اندازی کنند بلکه به دنبال بازار بزرگ مصرف کنندگان آن هم هستند. بازاری که بیش از 1 میلیارد نفر جمعیت دارد. اگرچه دولت چین همه راه ها را باز نگذاشته و خدمات گوگل را مسدود کرده است. هر چند مردم این کشور به روش های مختلف از سرویس های گوگل استفاده می کنند اما گوگل به دنبال راهی یرای بازگشت به بازار چین می باشد تا بتواند سهمی از این کار کسب کند. در حال حاضر، به نظر این کار آسان نیست.

به گزارش کلیک ، با توجه به گزارش هایی که در چند ماه گذشته به دست آمده است گوگل سال آینده وارد بازار چین می شود و طبق آخرین گزارش گوگل فروشگاه Play store را در فوریه سال آینده در چین راه اندازی خواهد کرد.

این فروشگاه شامل برنامه های کاربردی شرکت و خدمات سرگرمی می شود. ولی هنوز معلوم نیست تمام امکانات و برنامه های گوگل در همین ابتدای کار در دسترس کاربران می باشد یا خیر. این امر می تواند دو دلیل داشته باشد. یا دولت چین اجازه چنین کاری را به گوگل نداده است و یا خود گوگل نخواسته هر آن چه که داشته در همان ابتدای کار عرضه کند. به هر حال این اتفاق نمی تواند برای گوگل ناخوشایند باشد و دلیلی ندارد که بخواهد با عرضه نکردن محصولات خود درآمد کمتری داشته باشد. اصلا هدف آنها از این کار کسب درآمد بود. لازم به ذکر است که در حال حاضر سرویس هایی که در کشور چین از گوگل در دسترس است فقط موتور جوست و جوی آن می باشد. البته سرویس های گوگل در گذشته در چین در دسترس یود ولی از سال 2010 به بعد به دلیل دخالت های دولتی و نگرانی گوگل، ارائه این سرویس ها را قطع کرد.

در گذشته آمازون و اپل در چین کاملا موفق بوده اند و جای تعجب نیست که گوگل هم می خواهد از این قافله عقب نماند و مجددا وارد میدان رقابت در چنین بازار پرسودی شود . با وجود این واقعیت که خدمات گوگل در بازار اسمارت فون ها در چین حضور ندارد ولی بسیاری از کاربران بر روی گوشی خود فروشگاه Play store را دارند و این می تواند نشانه خوبی برای گوگل باشد. به نظر می رسد کاربران مایل به استفاده از سرویس های گوگل در چین هستند و این می تواند رقابت را بین گوگل، اپل و آمازون جالب تر کند.

مسلما در هفته های آینده گزارش های کامل تری منتشر خواهد شد و ما هم شما را از جزئیات آن باخبر خواهیم کرد.

منبع: androidheadlines.com

ارسال نظر