انتشار فید خبری جدید گوگل نقطه آغازی برای ایجاد منبع جدید درآمد این شرکت

رسانه کلیک – گوگل به تازگی فید خبری شخصی‌سازی شده جدیدی در اپلیکیشن جستجوی خود ایجاد کرده است که می‌تواند منجر به کاهش وابستگی درآمدی گوگل به جستجوی موارد مختلف توسط کاربران در اپلیکیشن‌ها و سروبس‌های این شرکت شود.

انتشار فید خبری جدید گوگل نقطه آغازی برای ایجاد منبع جدید درآمد این شرکت

گوگل به تازگی فید خبری شخصی‌سازی‌ شده را برای اپلیکیش جستجوی این شرکت منتشر کرده و انتظار می‌رود آن را به‌زودی برای گوگل کروم نیز عرضه کند.

این اقدام گوگل به چند دلیل تغییر بزرگی محسوب می‌شود؛ زیرا از یک طرف گوگل با انجام این کار تغییر بزرگی در صفحه اصلی ساده گوگل که از سال ۱۹۹۶ تا‌ به‌ امروز تغییری نکرده است؛ ایجاد کرده است (البته گوگل در سال ۲۰۱۱ شبکه اجتماعی اختصاصی گوگل یعنی گوگل پلاس را راه‌اندازی کرد که استقبال چندانی از آن نشد). از سویی دیگر گوگل فید خبری خود را برای رقابت با فید خبری فیس‌بوک را‌ه‌اندازی کرده است که دربردارنده همان نوع اطلاعات مانند امتیازات مسابقات ورزشی، فیلم‌های به اشتراک گذاشته‌شده از طریق وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و اخبار می‌شود.

سرویس‌های دیجیتالی طوری طراحی شده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند متوجه شوند که کاربران در هنگام جستجوی مطالب به دنبال یافتن چه چیزی هستند. سرویس‌های گوگل نیز از این قائده مستثنی نیستند.

به تازگی شرکت‌هایی همانند آمازون، فیس‌بوک، اپل و اوبر نیز از هوش مصنوعی در محصولات خود استفاده کرده‌اند و این موضوع باعث شده است که چیزی که کاربران به دنبال آن هستند، قبلا از اینکه آن را تایپ کنند و یا به وسیله فناوری جستجوی صوتی آن را جستجو کنند، پیش‌بینی شود.

مشکل پیش‌بینی محتوای مورد نظر یکی از مشکلات بزرگ گوگل است؛ زیرا بخش زیادی از درآمد این شرکت از طریق جستجو مطالب مختلف توسط کاربران تأمین می‌شود. اگرچه گوگل علاوه بر ایجاد سرویس‌هایی برای جستجوی موارد مختلف، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف دیگری را نیز ایجاد کرده است، اما تنها تعداد معدودی از آن‌ها موفق به کسب درآمد شده‌اند.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷، ۹۹٫۹ درصد درآمد گوگل از طریق جستجوی موارد مختلف توسط کاربران تأمین شده است. البته گسترش استفاده از هوش مصنوعی در آینده، نیاز به جستجو توسط کاربران برای دست‌یابی به مطالب آنلاین را کاهش می‌دهد؛ بنابراین مسئولان گوگل به دنبال راهی هستند که با ایجاد یک منبع درآمدی جدید، وابستگی خود به فعالیت‌های تبلیغاتی و جستجوی موارد مختلف توسط مردم را کاهش دهد. اگرچه ایجاد فید خبری شخصی‌سازی شده در اپلیکیشن Google App تغییر چندان بزرگی به نظر نمی‌‌رسد، اما می‌‌تواند آغازی برای ایجاد یک منبع جدید برای کسب درآمد توسط گوگل باشد.

ارسال نظر