اتومبیل های خودران گوگل را برانید و ساعتی ۲۰ دلار پول بگیرید

گوگل به منظور انجام فرایند جمع آوری داده‌ها توسط تیم تحقیقاتی در مورد چگونگی عملکرد خودروهای بدون راننده در مسیرهای گرم و خشک و خاکی شهری، در حال استخدام افرادی از ایالت آریزونا است.

اتومبیل های خودران گوگل را برانید و ساعتی ۲۰ دلار پول بگیرید

به گزارش کلیک، شرکت فناوری کالیفرنیا به تازگی در سایت خود آگهی استخدام مربوط به این کار را منتشر کرده است و به دنبال استخدام افرادی از ناحیه فینیکس است که به دنبال کار هستند و در روز شش تا هشت ساعت وقت آزاد دارند. این افراد پنج روز در هفته به خدمت گرفته می‌شوند و در ازای هر ساعت کار بیست دلار به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است که یک مسیر آزمایشی در منطقه اسراتفورد، انتاریو برای خودروهای بدون راننده احداث شده است و پلیس کالیفرنیا از تردد خودروهای بدون راننده که به کندی حرکت می‌کنند، ممانعت به عمل می‌آورد.

google-self-driving-car

به تازگی پلیس در شهر مانتِین ویوی کالفیرنیا از تردد یکی از خودروهای بدون راننده به دلیل حرکتی با سرعتی کمتر از حداقل میزان مجاز ممانعت به عمل آورده است.

متقاضیان باید گواهینامه داشته باشند و هیچ گونه سوء سابقه‌ای هم نداشته باشند و تا زمانی که خودروی‌های شاسی بلند لکسوس RX450h به جدیدترین فناوری گوگل مجهز نشوند، با آن‌ها تماس گرفته نمی‌شود.

کاری که این افراد باید انجام دهند، این است که زمانی که خودروهای بدون راننده اطراف شهر در شرایط واقعی (منظور شرایطی غیر از شرایط آزمایشی است) حرکت می‌کنند، باید در داخل خودرو بنشینند و در پایان هر شیفت کاری گزارشی مکتوب و شفاهی از بازخوردهای خود در مورد چگونگی عملکرد خودرو تحت شرایط مذکور به تیم مهندسی شرکت گوگل ارائه دهند.

با وجود اینکه بعید است خودروهای بدون راننده به وجود بشر نیاز پیدا کنند اما برای اطمینان خاطر از امنیت و تضمین شرایط ممکن است به خدمت گرفتن انسان امری لازم باشد زیرا گوگل اذعان کرده است هنوز تمام شرایط برای کنترل کامل خودرو تحت شرایط مختلف مهیا نشده است. اگرچه انجام آزمایشات بیشتر در منطقه فینیکس می‌تواند در تسریع تحقق این امر نقش مفیدی داشته باشد.

خودروهای مستقل و بدون راننده گوگل تا کنون ۲٫۴ میلیون کیلومتر را در جاده‌های آمریکا طی کرده‌اند. اما گوگل برای برداشتن گام بعدی منطقه فینکس را به عنوان بازار آزمایشی ایده آل برگزیده است.

جنیفر هارون، سرپرست بخش فعالیت‌های بازرگانی پروژه خودروهای بدون راننده گوگل، اذعان کرد که دلیل این انتخاب این موضوع است که فعالیت‌های مرتبط با توسعه و تحقیق همیشه در ایالت آریزونای آمریکا مورد استقبال قرار گرفته اند و این ایالت محلی برای شکوفایی فعالیت‌های مبتکرانه است و شرکت‌های مختلف می‌توانند پایه و اساس فعالیت‌های خود را در این منطقه قرار دهند.

وی افزود منطقه فینیکس یک منطقه بیابانی منحصر به فرد است و به ما کمک می‌کند که بفهمیم خودروهای بدون راننده و حسگرهای تعبیه شده در آن‌ها، تا چه میزانی می‌توانند در برابر دمای شدید و گرد و غبار پراکنده در هوا مقاومت کنند.

سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا که تنظیم کننده قوانین جاده‌ها است، ماه گذشته اعلام کرد که نرم افزار کامپیوتری می‌تواند تحت قوانین خاصی به عنوان راننده در نظر گرفته شود. اقدام این سازمان باعث تسریع در پیشرفت روند تحقق خودروهای بدون راننده شد.

منبع: cbc

ارسال نظر