Apple Photos در مقابل Google Photos؛ کدام بهتر است؟ (قسمت دوم)

اپلیکیشن‌های Apple Photos و Google Photos، هر دو دارای ویژگی‌هایی هستند که انتخاب هر یک از آن‌ها به عنوان اپلیکیشن بهتر را سخت می‌کند. 

Apple Photos در مقابل Google Photos؛ کدام بهتر است؟ (قسمت دوم)

کلیک- در قسمت قبل به مقایسه این دو اپلیکیشن از جنبه‌های مختلفی مانند گزینه‌های ویرایش، پلت‌فرم‌ها و قیمت و فضای ذخیره‌سازی پرداخته شد. در ادامه این دو اپلیکیشن را از سایر جنبه‌ها مقایسه می‌شوند.

آلبوم‌ها و به اشتراک‌گذاری
اگر به عکس گوگل یا عکس اپل وارد شوید، متوجه خواهید شد که تصاویر براساس تاریخ، که جدیدترین عکس در بالا قرار گرفته است سازماندهی شده است. قرار دادن تصاویر در آلبوم‌های مجزا نیز کار راحتی است.

album

مرور کردن و جستجو در عکس اپل برای ما کار راحت تر و قابل درک‌تر است. ممکن است برای دیگری این‌طور نباشد. بر روی سیستم‌عامل مک، عکس اپل به شما امکان می‌دهد که آلبوم‌ها را با هوشمندی بیشتری بسازید (مانند لیست پخش هوشمند در iTunes). این هوشمندی به این صورت است که تصاویر به صورت خودکار براساس ابرداده آن‌ها در آلبوم‌ها قرار می‌گیرند.
اینکه چگونه تصاویر را سازماندهی می‌کنید کاملا به شما بستگی دارد، ولی هر دو این اپلیکیشن‌ها یک کار زیرکانه برای ساخت خودکار آلبوم انجام می‌دهند. هر دو براساس مکان‌ها، زمان‌ها و حتی عکس سلفی، تصاویر را در آلبوم‌های متفاوت قرار می‌دهند.
اگر نمی‌خواهید عکس‌ها را به صورت دستی سازماندهی کنید، این گزینه خوبی است. روش کار گوگل کمی ساده‌تر از روش کار رقیب او یعنی اپل است.
هر دو اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهند که آلبوم‌هایی برای به اشتراک‌گذاری بسازید که دیگر افراد به آن دسترسی داشته باشند و حتی تصاویر خود را به آن اضافه کنند. نسبت به اپلیکیشن اپل، در اپلیکیشن گوگل این فرایند خیلی سر راست‌تر است.

album2

در خصوص گروه‌بندی، تفاوت‌های جزئی در هر دو اپلیکیشن وجود دارد. اما در نهایت به این برمی‌گردد که شما با کدام اپلیکیشن آشنایی بیشتری دارید و استفاده هر روزه از آن برای شما راحت‌تر است.

ویژگی‌های دیگر و حفظ حریم خصوصی
جستجوی هوشمند از ویژگی‌های گوگل است که در سرویس عکس نیز دیده می‌شود و در این مورد، اپل کمی عقب‌تر از گوگل است. شما می‌توانید حیوانات، صحنه‌ها، مردم، زمان‌ها و خیلی چیزهای دیگر را جستجو کنید و همه چیز با دقت انجام می‌گیرد.

privacy

اپل کم کم دارد خودش را به استانداردهای گوگل نزدیک می‌کند و ویژگی‌هایی مانند تشخیص چهره نیز به زودی بر روی اپلیکیشن عکس iOS 10 و سیستم‌عامل Sierra قرار می‌گیرد. بروزرسانی‌ها شامل ابزارهایی برای برجسته‌سازی‌ خودکار برای رویدادهای خاص، خاطرات اپل و مجموعه تصاویر گوگل می‌شود.
در حالی که عکس اپل می‌تواند چهره‌ها، مکان‌ها و تاریخ را پیدا کند، این اپلیکیشن هنوز قدرتی که گوگل در جستجو دارد را بدست نیاورده است. این می‌تواند به خاطر عدم تمرکز اپل بر روی این قسمت از خدماتش باشد. گزینه‌های جستجو عملا در قسمت تصاویر در iCloud بر روی وب نیز وجود ندارد.
اگر می‌خواهید که تصاویر خود را به صورت دستی سازماندهی کنید، هر دو محصول این امکان را فراهم کرده‌اند، اما گوگل فرایندی ساده‌تر دارد و بدلیل این است که گوگل ابزار سازمانی قوی‌تری دارد، مانند آنچه با جیمیل انجام داده است. لازم به ذکر است که در اپلیکیشن گوگل می‌توانید انیمیشن و کولاژ را ایجاد کنید.

privacy2

در خصوصو ملاحظات حریم خصوصی، همه داده‌های شما بر روی سرورهای گوگل ذخیره می‌شود، در حالی که اپل کمی هوشمندانه‌تر عمل کرده است و همه داده‌ها و جستجوهای شما را بر روی خود دستگاه نگهداری می‌کند.

حکم نهایی
از قیمت تا گزینه‌های ویرایش، این دو اپلیکیشن در بسیاری از ویژگی‌ها همسان هستند. بله، برخی تفاوت‌ها هم وجود دارد، ولی این تفاوت‌ها یکی را بر دیگری برتری نمی‌دهد. هر دو برای سازماندهی و ذخیره تصاویر، کار خود را به خوبی انجام داده‌اند.
آپلود تصاویر با تغییر اندازه در عکس گوگل احتمالا برای بسیاری از عکاسان غیر حرفه‌ای جذاب است. گوگل همچنین از نظر پشتیبانی از پلت‌فرم برنده است و شما می‌توانید به تصاویر خود از هر جایی که قرار دارید دسترسی داشته باشید. همچنین ویژگی‌های جستجوی گوگل هوشمندانه و جامع است.
در حال حاضر،عکس اپل همانطور که انتظار می‌رود، نسبت به گذشته راحت‌تر و قوی‌تر است.همچنین اینکه نیاز نیست آنلاین باشید نیز ایده خوبی است و لازم نیست هزینه زیادی برای کتابخانه عکس آی‌کلود بپردازید.

f

با تغییرات کلیدی که اپل در اپلیکیشن خود ایجاد کرده است، به نظر می‌رسد که قصد دارد در مدیریت تصاویر ایده‌های اپلیکیشن گوگل را در نظر بگیرد. ولی با توجه به اینکه گوگل خدمات ابری خوبی ارایه می‌دهد، برای بیشتر مردم عکس گوگل می‌تواند گزینه بهتری باشد.

ارسال نظر