کلیدهای امنیتی در اختیار کاربران سرشناس گوگل قرار می‌گیرد

رسانه کلیک - گوگل اعلام کرده که به منظور ارتقای امنیت حساب‌های کاربری خود، از کلیدهای امنیتی برای مشاهیر و افراد معروف از قبیل سیاستمداران و مسئولین استفاده می‌کند.

کلیدهای امنیتی در اختیار کاربران سرشناس گوگل قرار می‌گیرد

گوگل برای بهبود امنیت سرویس‌های خود از برنامه حفاظت پیشرفته Advanced Protection Program استفاده می‌کند. به گفته منابع آگاه، گوگل قصد دارد تا سرویس جدید خود را تا ماه آینده روانه بازار کند.

این مشخصه‌ها به منظور جلوگیری از دسترسی غیر مجاز شرکت‌های توسعه‌دهنده جانبی به اطلاعات خصوصی افراد مختلف، به حساب‌های کاربری این شرکت اضافه می‌شود.

تاکنون گوگل به منظور حفظ امنیت برنامه‌های خود، از گزینه تأیید دو مرحله‌ای کمک گرفته که در آن معمولاً از آدرس ایمیل یا شماره تلفن کاربر استفاده می‌شود. بسیاری از کاربران، تأیید دو مرحله‌ای را بسیار کارآمد و سریع می‌دانند.

گوگل برای افرادی نظیر سیاستمداران و رهبران احزاب مختلف که نیاز به امنیت بالاتری دارند، مشخصه جدیدتری طراحی کرده که به این افراد، کلیدهای امنیتی می‌دهد. کلید اول که به پورت USB وصل می‌شود، دارای نرم‌افزاری است که امنیت حساب کاربری فرد مورد نظر را بررسی و همزمان از کاربر کلید دوم را درخواست می‌کند تا دسترسی به حساب کاربری را ممکن سازد.

با استفاده از این کلیدهای امنیتی دسترسی شرکت‌های توسعه‌دهنده جانبی به حساب کاربری افراد نظیر Gmail و Google Drive مسدود می‌شود.

با وجود اینکه امنیت این طرح بالاتر به نظر می‌رسد اما با مشکلاتی نیز مواجه است که موفقیت آن بعید به نظر می‌رسد. اولین مشکل آن، این است که کاربران باید سهولت استفاده از حساب‌های کاربری خود را فدای امنیت کنند.

دومین مشکل آن، ریسک استفاده از این کلیدهای امنیتی است؛ چرا که هم امکان مفقود شدن آن بسیار بالا است و در صورت مفقودی، معلوم نیست چه بلایی بر سر حساب‌های کاربری افراد آید و همچنین ممکن است شرکت‌های توسعه‌دهنده جانبی دست به سرقت این کلیدها بزنند.

لازم به ذکر است؛ گوگل همچنان هیچ توضیحی در این باره ارائه نداده و به نظر می‌رسد باید تا ماه آینده منتظر بمانیم.

ارسال نظر