پیکسل ۲ با ویژگی Now Playing آهنگ ها را به صورت آفلاین شناسایی می‌کند!

رسانه کلیک - گوشی پیکسل ۲ و پیکسل XL2 مجهز به ویژگی Now Playing هستند که با آن می‌توانند بیش از ۱۰ هزار آهنگ در حال پخش را به صورت آفلاین شناسایی کنند.

پیکسل ۲ با ویژگی Now Playing آهنگ ها را به صورت آفلاین شناسایی می‌کند!

در جریان رویداد گوگل، این شرکت از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد که قطعاً تلفن‌های پرچم‌دار این شرکت ستاره‌های این رویداد بودند. به عقیده بسیاری، مهم ترین ویژگی Pixel 2 و Pixel 2 XL را می‌توان راز موفقیت این گوشی در مقایسه با قوی‌ترین گوشی‌های بازار دانست. با معرفی تلفن‌های هوشمند گوگل، این شرکت توضیحاتی در رابطه با ویژگی های Pixel 2 و Pixel 2 XL ارائه داد. حال، علاقه‌مندان شدیداً منتظر عرضه این دو مدل به بازار هستند. جالب است بدانید گوگل هنگام رونمایی از پرچمداران خود به مهم ترین ویژگی Pixel 2 و پیکسل ایکس ال اشاره چندانی نکرده است.

انتظار می‌رود هر دو گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال به صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۸ Oreo به صورت خام ارائه شوند. در ساختار این سیستم‌عامل البته برخی تغییرات نیز به چشم می‌خورد که از جمله آن می‌توان به انتقال نوار جست‌وجوی گوگل از بالای صفحه‌نمایش به بخش پایینی برای دسترسی آسان‌تر اشاره کرد.

ویژگی Now playing یکی دیگر از موارد جدید در این ساختار منویی است که می‌توان آن را مشابه سیستم‌های تشخیص آهنگ در حال پخش مثل Shazam یا SoundHound دانست. این ویژگی در حالت Always On صفحه‌ نمایش فعال بوده و به صورت دائمی به موسیقی در حال پخش برای شناسایی نام آهنگ و خواننده گوش داده و نتیجه را در همین صفحه نشان می‌دهد.

ویژگی Now Playing

شرکت گوگل در زمان معرفی موبایل های جدید پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL تأکید زیادی روی توانایی های هوش مصنوعی محصولات جدید خود داشت که یکی از این قابلیت ها، ویژگی Now Playing برای شناسایی آفلاین موزیک در حال پخش (در محیط) است. البته این نکته را باید یادآور شد که آفلاین بودن ویژگی Now Playing در کاهش مصرف باتری مؤثر است! فراهم کردن ویژگی مورد اشاره به صورت آفلاین و دائم (مانند نمایشگر همیشه روشن) باعث شده مصرف انرژی دستگاه نسبت به استفاده از گزینه های آنلاین بهبود چشمگیری پیدا کند؛ اما با این حال مسلماً دیتابیس موجود در تلفن های هوشمند گوگل محدود بوده و همه آهنگ های موجود از تمام خوانندگان و نوازندگان دنیا را پوشش نخواهد داد.

تیم «XDA-Developers» نیز برای آگاهی از وسعت پایگاه داده آهنگ های قابل شناسایی توسط هوش مصنوعی گوگل، پژوهشی انجام داده و نتیجه گرفته ویژگی Now Playing در پیکسل های جدید توانایی شناسایی ۱۷۳۰۰ موزیک مختلف را بدون نیاز به اینترنت دارند.

جالب اینجاست که تیم XDA موفق شده فهرست آهنگ های قابل شناسایی را در قالب یک فایل ۵۳ مگابایتی از پیکسل ۲ استخراج کند که می توانید محتویات آن را به صورت دسته بندی شده در اینجا مشاهده کنید. گفتنی است بر اساس گزارشات موجود، گوگل قصد دارد در آینده با اضافه کردن مشخصات موزیک های بیشتر به دیتابیس پیکسل های جدید (به صورت آپدیت OTA)، تجربه کاربری ویژگی Now Playing را غنی تر کند.

ویژگی Now Playing

گوشی پیکسل ۲ (Pixel 2) در سه رنگ مشکی، سفید و آبی ارائه شده و پیکسل ایکس ال ۲ (Pixel XL2) نیز به رنگ‌های مشکی کامل و مشکی/سفید به بازار عرضه می‌شود. یک نکته جالب در این میان رنگ متفاوت دکمه جانبی پاور در برخی طیف‌های رنگی این دو مدل است که از آن جمله می‌توان به رنگ فیروزه‌ای دکمه پاور در پیکسل ۲ آبی و رنگ قرمز همین کلید در رنگ مشکی/سفید پیکسل ۲ ایکس ال اشاره کرد. نسخه ۶۴ گیگابایتی گوگل پیکسل ۲ با قیمت ۶۵۰ دلار و پیکسل ۲ ایکس ال با قیمت ۸۵۰ دلار ارائه می‌شود. نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایتی این دو مدل نیز به ترتیب ۷۵۰ و ۹۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

پیکسل ۲ از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر ۱۳۹۶) و پیکسل ۲ ایکس ال از واسط نوامبر سال جاری (هفته پایانی آبان ۱۳۹۶) در آمریکا، کانادا، بریتانیا، آلمان، هند و استرالیا به بازار ارائه می‌شوند. در ادامه سال جاری کشورهای دیگری از جمله ایتالیا، سنگاپور و اسپانیا نیز به بازارهای هدف گوگل افزوده خواهند شد. طبق انتظار عملیات پردازش در هر دو گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال با پیشرفته‌ترین راه‌حل در دسترس برای گوشی اندرویدی یعنی Snapdragon 835 حاوی ۴ هسته ۲٫۳۵ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱٫۹ گیگاهرتزی Kryo انجام شده و پردازش گرافیک نیز بر عهده Adreno 540 قرار دارد. حافظه رم ۴ گیگابایتی دستگاه از نوع LPDDR4x بوده و حافظه داخلی نیز در دو ظرفیت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت بدون امکان ارتقاء ارائه می‌شود.

ظرفیت باتری پیکسل ۲ از ۲,۷۷۰mAh مدل سال گذشته به ۲,۷۰۰mAh کاهش پیدا کرده اما در پیکسل ۲ ایکس ال، با اندکی افزایش ظرفیت باتری روبرو می‌شویم جایی‌که باتری ۳,۴۵۰mAh پیکسل XL سال قبل حالا به ۳,۵۲۰mAh در پیکسل ۲ ایکس ال ارتقاء یافته است. شارژ سریع برای هر دوی این گوشی‌ها در نظر گرفته شده جایی‌که به گفته شرکت سازنده با ۱۵ دقیقه شارژ می‌توان تا ۷ ساعت از گوشی استفاده کرد. البته گوگل به نوع و کیفیت این استفاده اشاره‌ای نکرده است.

ارسال نظر