بنچمارک‌های تبلت پیکسل سی گوگل منتشر شد

کمپانی گوگل در سال 2013 و با معرفی کروم‌بوک پیکسل (Chromebook Pixel) خود، رسما خانواده یا سری محصولات پیکسل (Pixel) را معرفی کرد.

بنچمارک‌های تبلت پیکسل سی گوگل منتشر شد

به گزارش کلیک،برخلاف سایر کروم‌بوک‌های موجود در بازار که اغلب محصولاتی مقرون به صرفه بودند، کروم‌بوک پیکسل گوگل به هیچ وجه مقرون به صرفه نبود و در طراحی آن از اجزای سخت افزاری بسیار قدرتمندی استفاده شده بود. به عنوان مثال صفحه نمایش کروم‌بوک پیکسل گوگل در آن زمان یکی از باکیفیت‌ترین نمایشگرهایی محسوب می‌شد که در کروم‌بوک‌های موجود استفاده شده بود. تراکم پیکسلی نمایشگر این کروم‌بوک فوق‌العاده بالا بود و بدنه‌ی آن نیز از مواد تمام آلومینیومی و بسیار باکیفیت ساخته شده بود.

پس از آن، گوگل در سال جاری یعنی 2015 دو نسخه‌ی دیگر از سری محصولات کروم‌بوک پیکسل خود را معرفی کرد. این دو نسخه‌ی جدید از نظر خصوصیات سخت افزاری نسبت به نسخه‌ی 2013 کروم‌بوک پیکسل گوگل بهبودهای شایان ملاحظه‌ای را به همراه داشتند که بهتر است وارد جزئیات مربوط به آن نشویم. سپس در ماه سپتامبر سال 2015 گوگل یک محصول دیگر از خانواده‌ی پیکسل خود را به عموم معرفی کرد، اما این بار این محصول کروم‌بوک نبوده بلکه یک تبلت بوده است. این تبلت پیکسل سی (Pixel C) نام گرفته بود. این تبلت هم مانند کروم‌بوک‌های گوگل از نظر طراحی محصولی فوق‌العاده بوده و قطعات سخت افزاری به کار گرفته شده در آن نیز بسیار قدرتمند هستند.

گوگل در ماه سپتامبر تنها تبلت پیکسل سی را معرفی کرد و رسما اعلام کرد که عرضه‌ی این محصول در آینده‌ی نزدیک انجام خواهد شد. اما هم اکنون تقریبا چیزی نزدیک به چهار ماه از زمان رونمایی این تبلت می‌گذرد و خبری از عرضه‌ی رسمی آن نشده است. نهایتا چند روز پیش بود که خبری مبنی بر احتمال عرضه‌ی این تبلت طی هفته‌ی آینده از سوی برخی منابع منتشر گردید، اما صحت این خبر از سوی گوگل به تایید نرسیده است. اما طبق تازه‌ترین گزار به دست آمده، شاهد ارائه‌ی بنچمرک‌های تبلت پیکسل سی گوگل هستیم. این بنچمارک‌ها علاوه بر نشان دادن خصوصیات و ویژگی‌های این تبلت، قابلیت‌های پردازشی آن را نیز به رخ می‌کشند، چرا که بنچمارک‌های ارائه شده دو بنچمارک معروف GFXBench و GeekBench هستند.


1

به موجب اطلاعات ارائه شده در این تصاویر، مشخص گردید که هسته‌های پردازشگر مرکزی سیستم روی چیپ (SoC) تگرا ایکس 1 (Tegra X1) انویدیا در این تبلت فرکانس کاری معادل با 1.9 گیگاهرتز را به همراه خواهند داشت. البته هنوز به طور دقیق مشخص نشده که آیا هر چهار هسته‌ی پردازشگر این محصول از فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتزی بهره‌مند می‌شوند و یا این فرکانس کاری مختص چند نمونه از هسته‌های پردازشگر آن است. شایان ذکر است که در اطلاعات ارائه شده، سیستم عامل نصب شده بر روی تبلت پیکسل سی، اندروید 6.0.1 مارشمالو معرفی شده است. بنابراین تست‌های صورت گرفته در شرایطی انجام شده که تبلت پیکسل سی گوگل از سیستم عامل اندروید 6.0.1 مارشمالو بهره‌مند بوده است.

3

همانطور که در تصاویر ضمیمه شده مشاهده می‌کنید، اطلاعات جامعی در رابطه با تبلت پیکسل سی گوگل در این تصاویر ارائه شده است. این محصول توانسته در وضعیت پردازش چند هسته‌ای اطلاعات بنچمارک GeekBench امتیازی معادل با 4429 را به ثبت برساند و در وضعیت تک هسته‌ای هم قادر به ثبت امتیازی برابر با 1426 بوده است. شاید بهتر باشد نگاهی هم به خصوصیات و ویژگی‌های ساخت افزاری این تبلت فوق‌العاده بیندازیم. تبلت پیکسل سی گوگل از صفحه نمایشی 10.2 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل بهره‌مند است، بنابراین تراکم پیکسلی نمایشگر آن به 308 پیکسل در هر اینچ خواهد رسید. رم آن ظرفیت 3 گیگابایتی را ارائه می‌کند و حافظه‌ی داخلی پیش فرض آن در دو نسخه‌ی متنوع با ظرفیت‌های 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود. این محصول همچنین از صفحه کلید اختصاصی بهره‌مند خواهد بود که توسط اتصال بلوتوث به دستگاه متصل می‌شود. همچنین بنا به اطلاعات به دست آمده ظاهرا تبلت پیکسل سی گوگل به پورت اتصال USB-C مجهز می‌شود.

2

منبع: androidheadlines

ارسال نظر