حذف بسیاری از اپلیکیشن های ایرانی با اجرای سیاست جدید گوگل پلی

بازی‌های زیادی در گوگل پلی استور وجود دارد که محتوای مفیدی ندارد و یا بازی از فضای خوب و مناسبی برخوردار نیست، گوگل در اقدامی تصمیم به حذف بازی های سطح پایین از گوگل پلی استور کرده است و احتمالا اپ های ایرانی زیادی نیز مشمول این سیاست خواهند شد.

حذف بسیاری از اپلیکیشن های ایرانی با اجرای سیاست جدید گوگل پلی

کلیک -حدود بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن اندروید در گوگل پلی استور وجود دارد، اما به این معنا نیست که همه این اپلیکیشن ها از محتوای مفیدی برخوردار هستند.

گوگل در روز دوشنبه در Game Developer Conference، کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی های کامپیوتری، در سان‌فرانسیسکو اعلام کرد که اقدامات زیادی در دست اجرا است تا کیفیت بازی ها به کیفیت استاندارد رسیده و بازی های سطح پایین تا حد امکان از دسترس عموم خارج شوند.

در گوگل پلی استور بازی های بسیار پرطرفدار و درآمد زایی نظیر پوکمون گو و سوپر ماریو وجود دارد که این بازی های به تنهایی در آمد زایی بسیار خوبی دارد، در اینجا شاید ذهن کاربر به این سمت برود که هدف از حذف و محدود کردن بازی های کامپیوتری در واقع نوعی درآمدزایی بیشتر باشد.

Paul Bankhead مدیر محصولات گوگل پلی در کنفرانس خود به این نکته تائید کرد که کمپانی های معتبر مانند سوپر سل و بسیاری از کمپانی ها و سازمان های تولید بازی باید در زمینه طراحی جذاب گرافیکی کوشا باشند و حتی آیکون بازی نیز باید جذابیت داشته باشد تا مخاطب بین یک آیکون معمولی و یک آیکون با کیفیت بالا، بدون شک جذب آیکون با کیفیت بالا شود.

بالا بردن سطح کیفیت بازی ها باعث می شود تا کاربر برای دانلود کردن یک بازی استراتژیک، مجبور به انتخاب میان ۱۰۰ گزینه نباشد و از بین ۱۰ گزینه با کیفیت بالا، یکی را انتخاب کند.

Bankhead هم چنین اعلام کرد که ویدئو گیم هایی در گوکل پلی عرضه خواهد شد تا کاربر از برنامه بعدی و بازی های بعدی که در گوگل پلی عرضه می شود اطلاع داشته باشد. بالا رفتن کیفیت نه تنها باعث بالا رفتن قیمت در بازی های پولی نمی‌شود بلکه باعث می شود که کاربران با هزینه کمتر از بازی های معتبر تری بهره ببرند.

البته شاید بتوان این موضوع را نیز مطرح کرد که گوگل پلی می تواند با جدا کردن این بخش و اختصاص دادن بخشی به بازی های رده بالا و پولی، میان بازی های متوسط و بالا رده خود تفاوت سطح ایجاد کند.

ارسال نظر