استفاده از بالن ‌های گوگل برای برقراری ارتباط مخابراتی با طوفان‌زدگان پورتوریکو

رسانه کلیک - بالن ‌های گوگل به پورتوریکو فرستاده می شوند تا ارتباطات مخابراتی این جزیره طوفان زده را برقرار کنند.

استفاده از بالن ‌های گوگل برای برقراری ارتباط مخابراتی با طوفان‌زدگان پورتوریکو

به گزارش کلیک ؛ ایندیپندنت در گزارشی نوشت؛ پورتوریکو مجمع‌ الجزایری در شمال شرقی منطقه کارائیب و جزئی از ایالات متحده آمریکا است که ماه گذشته به خاطر بروز طوفان ماریا به شدت آسیب دید.

بر اساس اعلام کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده، ۸۳ درصد از برج‌های مخابراتی این جزیره تخریب شده‌اند که نصب مجدد آنها زمان‌بر خواهد بود. وی از ارسال بالن ‌های گوگل برای برقراری دسترسی موقت ساکنان جزیره به خدمات مخابراتی خبر داد.

گوگل تلاش می‌کند تا با ارسال بالن‌های اینترنتی خود که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند، دسترسی اضطراری ساکنان جزیره پورتوریکو را مهیا سازد. این شرکت در حال برنامه ریزی برای فرستادن ۳۰ بالن به این جزیره است.

در اواسط سال ۲۰۱۱ میلادی، پروژه‌ای با نام Loon در گوگل آغاز شد تا استفاده از اینترنت رایگان را برای ساکنان جهانی زمین رقم بزند. در پروژه Loon از بالن‌هایی استفاده می‌شود که قابلیت معلق ماندن در هوا را دارند. بالن ‌های گوگل برای کمک به ساکنان پرو پس از سیل گسترده در آن نیز ارسال شده بودند.

گوگل تنها شرکت تکنولوژی در آمریکا نیست که به این جزیره کمک می‌کند. Tesla هم چندی پیش اعلام کرده بود که باتری‌های خورشیدی خود را برای کمک و امدادرسانی به این منطقه ارسال خواهد کرد.

شرکت خودروسازی تسلا، علاوه بر ساخت اتومبیل‌های خودران، باتری‌های قدرتمندی می‌سازد که مناسب منازل است و با انرژی خورشیدی کار می‌کند. این شرکت برای کمک به میلیون‌ها پورتوریکن که هنوز در تاریکی به سر می‌برند، این باتری‌ها را به جزیره ارسال کرده است.

وزش باد با سرعت ۱۴۰mph و رطوبتی ۸۰ درصدی طوفان سبب شده تا زیرساخت‌های برق این جزیره هم نابود شود. از طرفی روند کند امدادرسانی هم باعث شده تا دو هفته بعد از طوفان، تنها ۹ درصد از ساکنان برق داشته باشند. این اتفاق‌ها نارضایتی‌های گسترده‌ای را در این جزیره علیه حاکمیت آمریکا برانگیخته است.

آژیت پای ، رئیس هیئت مدیره کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده، اعلام کرد که می‌خواهد یک کمیته مقابله با طوفان را تشکیل دهد که بر رسیدگی به چالش‌های پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده آمریکا نظارت کنند.

وی در بیانیه‌ای گفت: «مهم است که یک رویکرد هماهنگ و جامع برای حمایت از بازسازی زیر ساخت‌های ارتباطاتی در این جزیره اتخاذ کنیم».

ارسال نظر