پروژه سقف آفتاب گیر گوگل گسترده تر شد

در ماه آگوست، گوگل یک پروژه سرویس خدمات و ارائه پنل های خورشیدی با نام "سقف آفتاب گیر" (Project Sunroof) را شروع کرد. ایده پشت پرده پروژه سقف آفتاب گیر داده های نقشه برداری گوگل بود که با کمک سیستم ابر گوگل (Google Cloud) محاسباتش انجام می شد.

پروژه سقف آفتاب گیر گوگل گسترده تر شد

به گزارش کلیک،گوگل به مشتریان این امکان را می داد تا بررسی کنند آیا نصب این گونه پنل های خورشیدی بر روی پشت بام شان برای آنها مفید است یا به ضرر آنها خواهد بود. این کار ممکن است برای گوگل هزینه در پی داشته باشد ولی در دراز مدت می تواند باعث بازگشت پول و همین طور صرفه جویی در مصرف انرژی های تجدید ناپذیر و کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از انتشار آلاینده های زیست محیطی را در پی داشته باشد.

این سرویس که از داده نقشه ای گوگل (Google Maps data) استفاده می کند، همچنین به مالکان اطلاعات کامل هواشنایی نظیر پیش بینی آب و هوا در چند روز آینده و نیز نمایش کاهش و افزایش دما را نشان خواهد داد.

واقعا پاسخ به این سوال مشکل است که گوگل چگونه می خواهد این کار را به نحو احسن انجام دهد ، چرا که هر ساختمان ساخت و شکل و اندازه منحصر به فرد خود را دارد و باید برای هر خانه مطابق با استانداردهای آن پنل طراحی نمود و ممکن است هزینه آن بسیار گران تمام شود.

زمانی که اولین بار گوگل از این پروژه خود پرده برداشت و آن را ارائه نمود، فقط در مناطق سانفرانسیسکو، فسکو و بوستون در دسترس بود. ولی اکنون گوگل اعلام کرده است که مناطق تحت پوشش پروژه "سقف آفتاب گیر" را گسترش داده و اکنون تا مناطق آریزونا، کالیفرنیا، کلرادو، کانکتیکات ، ماساچوست، نوادا ، نیوجرسی، نیویورک و کارولینای شمالی هم می توانند از این پنل های خورشیدی بهره مند شوند.

خبر گسترش پوشش مناطق پروژه "سقف آفتاب گیر" را وبلاگ گوگل اعلام کرد. این وبلاگ همچنین در ادامه توضیح داده است که این سرویس از تصاویر با وضوح بالا و اطلاعات جمع آوری شده دقیق استفاده می کند. این اطلاعات برای محاسبه انرژی خورشیدی استفاده می شوند و در پنلی آن را به کاربران نمایش می دهد.

پس از آن کاربران می توانند با وارد کردن اطلاعات در سایت اصلی کاهش هزینه تخمینی خود را به خاطر استفاده از این پنل های خورشیدی محاسبه کنند و امکان انتخاب راه هایی برای پرداخت هزینه این پنل ها انتخاب کنند. البته گوگل اعلام کرده است هزینه های دریافتی بسیار کمتر از قیمت تمام شده آن چیزی است که ما به مشتریان ارائه می دهیم و بیشتر خواهان گسترش و توسعه استفاده از انرژی های پاک هستیم. اگر واقعا هدف گوگل همین چیزی باشد که اعلام کرده است، باید آن را ستود و از آنها به خاطر چنین حرکت مهمی تشکر و قدردانی نمود.

گوگل امیدوار است با کمک ابزار جدیدی که در سایت خود ارائه می دهد کاربران بیشتری مایل به استفاده از پنل های خورشیدی شوند. هم اکنون هر دو و نیم دقیقه یک پنل خورشیدی جدید در آمریکای شمالی نصب می شود، که در کل، تمام این پنل های خورشیدی حدود 0.5 درصد از برق این منطقه را تامین می کند. انجمن صنایع انرژی خورشیدی آمریکا اعلام کرده است که تا پایان سال 2016 تعداد پنل های خورشیدی دو برابر خواهد شد.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر