تاییدیه دو‌مرحله ای اندروید و آی او اس؛ ساده تر از همیشه

چنانچه از تاییدیه دو مرحله ای برای افزایش امنیت حساب‌های کاربری‌تان استفاده می‌کنید، مطمئنا از شنیدن خبر ارائه Google Prompt هیجان زده خواهید شد!

تاییدیه دو‌مرحله ای اندروید و آی او اس؛ ساده تر از همیشه

به گزارش کلیک، غول های فناوری دنیا از جمله گوگل، اپل، مایکروسافت و فیس بوک و نیز دیگر شرکت های پیشرو، همگی بر این موضوع واقف هستند که استفاده از تاییدیه دو مرحله‌ای باعث افزایش امنیت حساب های کاربری خواهد شد؛ از این رو، آن‌ها همیشه بر این مسئله تاکید کرده اند. اگر تا به حال از این قابلیت برای حساب های کاربری خود استفاده نکرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مطلب همراه باشید تا نحوه فعال کردن آن را یاد بگیرید. حالا، گوگل یک قابلیت جدید را ارائه داده است که با استفاده از آن، می‌توان حتی راحت از قبل از این امکان امنیتی برای ورود به حساب های کاربری اندروید و آی او اس استفاده نمود.

اگرچه این قابلیت سریع و جدید در تاییدیه دو‌مرحله ای هم برای کاربران اندروید و هم آی او اس در دسترس خواهد بود، اما باید توجه داشت گوگل به این نکته اشاره کرده است که کاربران آی او اس می‌بایست ابتدا اپلیکیشن Google Search را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنند تا بتوانند از Google Prompt بهره ببرند. کاربران اندروید تنها می‌توانند با به‌روز‌رسانی Google Play Services این قابلیت جدید را دریافت کنند. البته گوگل خاطر نشان کرده است که ارائه این قابلیت به صورت قدم به قدم و در طی یک برهه زمانی مشخص انجام می‌شود و ممکن است اجرایی شدن آن بعد از دریافت و نصب آن بیش از ۳ روز طول بکشد.

۲_step_verification_google_app_screenshot

گوگل می‌گوید با وجود این قابلیت جدید، کاربران تنها می‌بایست آن را در پنجره‌ی pop-up که در گوشی‌شان نمایان می شود، فعال کنند تا پروسه فعال سازی تاییدیه دو مرحله ای انجام شود و بتوانند به حساب کاربری خود وارد شوند. در طی این پروسه، طی پیامی از کاربر سوال خواهد شد که "آیا تمایل دارید به حساب خود وارد شوید"؛ علاوه بر این، اطلاعاتی راجع به دستگاه مورد استفاده و مکانی که از آن جا این اقدام صورت گرفته است، در ادامه پیام نمایش داده خواهد شد. کاربران می توانند از بین دو گزینه No,deny sign-in و Yes,allow sign-in یکی را انتخاب کنند. این در حالی است که تا پیش از ارائه شدن این قابلیت توسط گوگل، کاربران در هنگام استفاده از تاییدیه دو مرحله ای تنها قادر بودند یا از یک رمز عبور امنیتی برای وارد شدن به حساب استفاده کنند و یا این که یک کد به گوشی تلفن همراه یا ایمیل آن ها فرستاده می شد تا از آن برای ورود به حساب خود استفاده کنند.

این غول دنیای جستجو همچنین اضافه می کند که کاربران هنوز هم می توانند جدا از قابلیت جدید prompt که در صفحه My Account قرار دارد، از بین سه گزینه ای که پیش از این در دسترس بود یکی را انتخاب کنند؛ فعال سازی از طریق ایمیل، فعال سازی از طریق اس ام اس یا فعال سازی از طریق کد امنیتی. کاربران می توانند یکی از این گزینه ها را با مراجعه به اپلیکیشن گوگل از طریق آدرس زیر انتخاب کنند:

My Account> Sign-in & Security> Signing in to Google > 2-Step Verification

کاربرانی نیز که مایل به مطالعه Help Center هستند تا در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنند، به زودی شاهد یک به روز رسانی در این قسمت خواهند بود.

در حال حاضر، کاربران نمی توانند از هر دو قابلیت کد امنیتی و Google Prompt در یک آن استفاده کنند. این در حالی است که قابلیت گوکل پرامپت به یک اتصال اینترنتی نیز نیاز دارد.

با توجه به این که بسیاری از کاربران از برخی مشکلات احتمالی از بابت استفاده کردن از تاییدیه دو مرحله ای احساس ناراحتی داشتند، به نظر می رسد گوگل با ارائه این قابلیت سعی کرده تا رضایت کاربران را جلب کند و مشکلات احتمالی را از سر راه بردارد. جالب است بدانید گم شدن گوشی کاربران یکی از موضوعاتی بود که آن ها بابت آن بارها نارضایتی خود را از این امکان امنیتی ابراز کرده بودند. باید منتظر بود و دید استقبال کاربران از این گزینه جدید چگونه خواهد بود و آیا امنیت حساب های کاربری بیش از پیش ارتقا پیدا خواهد کرد؟

تجربیات و نظرات خود را راجع به این امکان امنیتی با ما در میان بگذارید.

منبع: gadgets.ndtv

ارسال نظر