منتظر تغییرات جالبی در طراحی اکوسیستم جستجوی گوگل باشید

رسانه کلیک - بعد از تغییراتی که در یوتیوب و کروم صورت گرفت، باید منتظر القای سبک طراحی «متریال» در اکوسیستم جستجوی گوگل باشیم.

منتظر تغییرات جالبی در طراحی اکوسیستم جستجوی گوگل باشید

زبان طراحی متریال گوگل حدود 4 سال پیش کار خود را آغاز کرد، اما تاکنون روی بسیاری از سرویس های غول دنیای تکنولوژی پیاده سازی نشده است. بر اساس موفقیت هایی که گوگل به آنها دست پیدا کرده، این روند کند و آرامِ تغییرات رابط کاربری برای این شرکت نوعی نقطه ضعف محسوب می شود.

چندی پیش YouTube و Chrome با زبان طراحی متریال سازگار شدند و حالا نوبت به اکوسیستم جستجوی گوگل رسیده تا با آن هماهنگ شوند. یکی از کاربران وب سایت Reddit در پست جدید خود، تصویری را قرار داده و مدعی شده است که ظاهر جدید جستجوگر گوگل بعد از اعمال زبان طراحی متریال به این گونه می شود.

اکوسیستم جستجوی گوگل

علاوه بر اصرار بر طراحی مینیمال و ساده، شاهد جدا شدن نتایج جستجو از یکدیگر به وسیله بوردرها و افکت های خاص هستیم.

طراحی جدید اکوسیستم جستجوی گوگل ظاهرا در حالت آزمایشی به سر می برد و تا این لحظه، هیچ گونه حرف و حدیثی از سمت مسئولان گوگل در این مورد به میان نیامده است. از طرفی، به جز کاربر وب سایت Reddit، تا به حال هیچکس شاهد چنین تغییراتی نبوده است.

زبان طراحی متریال را می توان یکی از مولفه های شناخت محصولات گوگل به حساب آورد و به همین دلیل است که آنها سعی دارند به مرور، طراحی سرویس های مختلف خود را با آن سازگار کنند.

با توجه به اینکه مدیران گوگل نیز تا به حال سخنی پیرامون این مسئله عنوان نکرده اند، مشخص نیست چه زمانی می توانیم شاهد اعمال تغییرات روی اکوسیستم جستجوی گوگل باشیم.

به نظر شما، تغییراتی که در رابط کاربری جستجوگر گوگل اعمال شده و بر اساس آنچه در تصویر می بینیم، این اتفاق تا چه اندازه می تواند روی تجربه کاربری استفاده کنندگان تأثیر بگذارد؟

ارسال نظر