گوگل لایه امنیتی جدید خود را وارد سیستم عامل موبایل می‌کند

رسانه کلیک - گوگل در تلاش است تا امنیت سایت‌های اینترنتی را که از پروتکل‌های امنیتی این شرکت استفاده می‌کنند، فراهم سازد. به همین منظور، شرکت گوگل لایه امنیتی جدید خود را در سیستم عامل موبایل پیاده خواهد کرد.

گوگل لایه امنیتی جدید خود را وارد سیستم عامل موبایل می‌کند

گوگل اخیراً طی گزارشی اعلام کرد میزان سایت‌هایی که از پروتکل امنیتی HTTPS استفاده می‌کنند، از ابتدای سال ۲۰۱۴ تا سال جاری میلادی، به ۸۹ درصد رسیده است. حال گوگل در نظر دارد تا پا را از این فراتر گذاشته و لایه امنیتی جدیدتری را در TLS (پروتکل امنیتی لایه انتقال) به DNS (سامانه نام دامنه) اضافه کند.

به گفته تیم توسعه‌دهنده XDA، گوگل لایه امنیتی جدید را از طریق پروژه متن‌باز اندروید به سیستم‌عامل موبایل منتقل می‌کند. از این پس در مرورگرهای موبایل نیز درخواست‌های DNS همانند HTTPS رمزگذاری می‌شوند.

DNS که به دفترچه تلفن اینترنت معروف است، نام دامنه را به آدرس های IP ترجمه می‌کند. این پروسه، از دید کاربر مخفی است، اما در هر سایتی که کاربر باز می‌کند، وجود دارد. در حالی که TLS درخواست‌های DNS کاربران را مخفی نگه می‌دارد، اما حریم خصوصی افراد را به طور کامل حفظ نمی‌کند.

شرکت‌هایی مانند شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی کاربر، همچنان می‌تواند به آدرس های IP سایت‌هایی که کاربر با آن در ارتباط است، دست پیدا کند.

لازم به ذکر است؛ آن دسته از کاربرانی که به حفظ حریم خصوصی خود تأکید دارند، باید همچنان از VPN استفاده کنند. با این وجود استفاده از این گزینه، کار هکرها را سخت‌تر می‌کند و باعث می‌شود که آن‌ها نتوانند به سادگی اطلاعات کاربران را سرقت و یا آن‌ها را به سایت‌های جعلی هدایت کنند.

ارسال نظر