گوگل اندرویدN را روانه بازار می کند

گوگل نسخه بعدی سیستم عامل اندروید را دو ماه جلوتر از برنامه نمایش داد و تلاش می‌کند نسخه‌های بروز شده آن در تلفن‌های همراه بیشتری استفاده گردد.

گوگل اندرویدN را روانه بازار می کند

به گزارش کلیک، نام نسخه بروز شده سیستم عامل اندروید، اندرویدN است. این نسخه قابلیت تقسیم صفحه نمایش را در جهت ارتباط آسان بین اپلیکیشن‌ها ارائه می‌دهد. همچنین اندرویدN دسترسی ساده‌تری به اعلانات را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این قابلیت پیشتر در سیستم عامل Android Wear برای ساعت‌های هوشمند ارائه شده بود.

یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در این نسخه نسبت به نسخه‌های قبل، کاهش توان مصرفی باتری توسط برنامه زمانی است که صفحه نمایش دستگاه را خاموش نگه می‌دارد. از سال گذشته به این طرف، دستگاه های اندروید از نسخه مارشمالو (Marshmallow) استفاده می‌کنند که برای صرفه جویی در مصرف باطری از یک خاصیت به نام Doze بهره می‌برد.

نسخه جدید، در ابتدا تنها به سازندگان تلفن همراه توصیه می‌شود و تنها در چند گوشی هوشمند و تبلت کار می‌کند.

گوگل به طور معمول آزمایش نسخه جدید اندروید را تا زمان برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان متوقف نمی‌کند. این کنفرانس در تاریخ ۱۸ می سال جاری برگزار می‌شود. با توجه به پستی که در وبلاگ گوگل منتشر شده است، آنها برای راه‌اندازی نرم افزار‌های جدید در آخرین نسخه اندروید نیاز به زمان بیشتری دارند، به همین سبب آنها اندرویدN را زودتر از همیشه به دست سازندگان تلفن همراه سپرده‌اند.

انتظار می‌رود اندروید N نسبت به نسخه‌های قبلی که گوگل ارائه کرده است از جذابیت بیشتری برخوردار باشد.

ممکن است تا پیش از انتشار این نسخه در بازار، قابلیت های بیشتری به آن اضافه شود. در حال حاضر دو ویژگی تقسیم صفحه نمایش و پاسخ به اعلانات در سیستم عامل اجرایی در آیفون شرکت اپل وجود دارد.

کاهش نوآوری در نرم افزار‌های تلفن همراه نسبت به گسترش این دستگاه‌ها منجر به کاهش انگیزه برای خرید گوشی‌های توسط مصرف کنندگان گوشی‌های هوشمند می‌شود.

گوگل گوشی هوشمند ندارد، در عوض اندروید را به سازندگان تلفن همراه پیشنهاد می‌دهد. سیستم عامل اندروید از موتور جستجوی گوگل، نقشه‌ها و ویژگی‌های دیگر آن بهره می‌برد تا به این شرکت فرصت‌های بیشتری برای فروش و تبلیغات دیجیتال ارائه دهد تا درآمد بیشتری را کسب کند.

استراتژی اندروید به عنوان سیستم عامل تلفن همراه بستری برای استفاده گسترده در جهان ایجاد کرده است. محدویت آن میزان کنترل گوگل بر نحوه استفاده از نرم افزار‌ها است.

بر طبق آمار منتشر شده، تنها ۲ درصد گوشی های هوشمند از اندروید مارشمالو که در سال گذشته تولید شده است استفاده می‌کنند. در این میان حدود ۵۶ درصد از تلفن‌های همراه، هنوز هم از نسخه‌های اندروید که در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ارائه شد استفاده می‌کنند.

در مقابل حدود ۷۹ درصد از کاربران اپل از سیستم عامل ios9 که تنها ۶ ماه پیش توسط اپل ارائه شده بود استفاده می‌کنند. بر خلاف گوگل، اپل کنترل انحصاری را بر روی نرم افزارهای سیستم عامل تلفن همراه اعمال می‌کند.

منبع: msn

ارسال نظر