عدم کارکرد دستگاه پس از نصب اندروید نسخه N Beta

گوگل هم‌اکنون مشکل به وجود آمده در اندروید N را رفع کرده است.

عدم کارکرد دستگاه پس از نصب اندروید نسخه N Beta

به گزارش کلیک، کاربران اندروید از مشکلاتی که ناشی از عدم راه‌اندازی دستگاه بعد از نصب OTA (که یک نسخه اولیه از اندروید N Beta محسوب می‌شود) به وجود آمده است، شکایت کرده‌اند.

اکنون گوگل این مشکل را یافته و راه‌حلی برای آن ارائه کرده است.

طرفداران اندروید تصور می‌کردند که گوگل در ماه می درباره نسل بعدی سیستم‌عامل اندروید صحبت خواهد کرد. اما این شرکت طرفداران خود را درباره نقش توسعه‌دهندگان در نسل بعدی این سیستم‌عامل شگفت‌زده کرد.

معاون ارشد گوگل در بخش سیستم‌عامل اندروید، سیستم‌عامل کروم و کروم‌کست می‌گوید : با انتشار نخستین نسخه اولیه و مطلع شدن از نظرات شما، اکنون در ماه مارچ، ما قادر هستیم تا از نظرات شما استفاده کنیم گرچه هنوز می‌توانیم نسخه نهایی N را در همین تابستان به تولیدکنندگان دستگاه‌ها ارائه کنیم. بنابراین آن‌ها می‌توانند خیلی زودتر از همیشه به آخرین نسخه اندروید دسترسی داشته باشند.

با این وجود بسیاری از کاربران از نسخه آزمایشی که منجر به وجود آمدن مشکلاتی در دستگاه‌های آنان شد شکایت داشتند.

یکی از این شاکیان می‌گوید: من در به‌روزرسانی نسخه آزمایشی اندروید N ثبت نام کردم و به‌روز‌رسانی OTA را دریافت و کار را شروع کردم. سپس لوگوی اندروید را مشاهده کردم که نوشته شده بود: سیستم در حال به‌روزرسانی است و یا چیزی شبیه به این. بعد از چند دقیقه لوگوی اندروید را دیدم که در پشت آن نوشته شده بود: خطا !. سپس دستگاه به‌طور خودکار بعد از چند دقیقه راه‌اندازی مجدد شد. اما بعد از راه‌اندازی مجدد فقط لوگوی گوگل قابل دیدن بود.

هم‌اکنون گوگل از این موضوع آگاه است و روشی را مطرح کرده است که ممکن است برای برطرف کردن مشکل به وجود آمده در دستگاه‌هایی که OTA اولیه را دریافت کرده‌اند و عملا بعد از نصب کردن آن به‌روز‌رسانی از کار افتاده‌اند، مفید باشد.

گوگل انجام مراحل زیر را به منظور نصب صحیح بسته OTA بر روی یک دستگاه آسیب دیده پیشنهاد می‌کند:

  1. نسخه مربوط به دستگاه خود را از سایت گوگل دانلود کنید.
  2. دستگاه خود را در حالت Recovery mode راه‌انداری مجدد کنید.
  3. ADB sideload را انتخاب نمایید. (ADB sideload ویژگی جدیدی است که به سیستم AOSP recovery در نسخه Jelly Bean افزوده شده است. در واقع ADB sideload یک ADB متفاوت است که می‌توان با استفاده از آن یک فایل فشرده (Zip) را از طریق کامپیوتر بر روی دستگاه نصب کرد)
  4. دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کنید. بر روی این کامپیوتر باید محیط توسعه اندروید و ابزار Android Debug Bridge نصب باشد.
  5. دستور زیر را اجرا کنید:

Adb sideload

با انجام مراحل بالا مشکل مذکور حل خواهد شد.

هم‌چنین گوگل اعلام کرد که توسعه دهندگان می‌توانند هر ماه یک به‌روز‌رسانی جدید دریافت کنند و در فصل سوم سال ۲۰۱۶ نیز نسخه نهایی را دریافت نمایند.

آخرین نسخه اندروید ۶ Marshmallow برای مدت‌ها با نام اندروید M شناخته شده بود. به نظر می‌رسد این رویکرد ادامه داشته باشد. در حقیقت گوگل نام سیستم‌عامل بعدی خود را حداقل تا چند ماه آینده مطرح نخواهد کرد و در نتیجه طرفداران اندروید این نسخه جدید را N خواهند نامید.

البته توسعه دهندگان احتمالا از اینکه نام سیستم عامل بعدی گوگل را نمی‌دانند، نگران نیستند. در‌حال‌حاظر آن‌ها از این خوشحال هستند که گوگل توانسته است به‌سرعت مشکل به وجود آمده در راه‌اندازی دستگاه‌ها را حل کند.

ارسال نظر