گوگل، نتایج جستجو در موبایل را نسبت به دسکتاپ متمایز خواهد کرد

شرکت گوگل  تصمیم دارد نتایج جستجوی خود را در دو نسخه متفاوت برای موبایل و دسکتاپ ارائه کند. این تغییر در ماه های اخیر رخ خواهد داد.

گوگل، نتایج جستجو در موبایل را نسبت به دسکتاپ متمایز خواهد کرد

به گزارش کلیک، این جدا سازی حکایت از این دارد که گوگل شیوه ایندکس گذاری خود را به دو بخش موبایل و دسکتاپ تقسیم می کند که تغییرات در نتایج جستجو در موبایل در مقایسه با تغییرات در نتایج جستجو در نسخه دسکتاپ با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.

این خبر توسط Gray Illyes در pubcon در شهر لاس وگاس منتشر شد. هم چنین این گفته های او در توییتر نیز تایید شد:

@methode: گوگل در حال ایندکس گذاری جداگانه ای برای موبایل است که به عنوان ایندکس گذاری اصلی او محسوب می شود. به عبارت دیگر نتایج جستجو در دسکتاپ به عنوان ایندکس گذاری ثانویه او به حساب می آید که کمتر به روز رسانی خواهد شد.

#Pubcon

- Lisa Barone (@LisaBarone) October 13, 2016

ایندکس موبایل اصلی و ایندکس دسکتاپ به عنوان نسخه ثانویه به حساب می آید. بررسی کنید و تفاوت نتایج را بین دسکتاپ و موبایل مشاهده کنید.

#pubcon @methode pic.twitter.com/umwBoYA6Cx

- Eugene Feygin (@rawseo) October 13, 2016

ارجحیت دادن به نتایج جستجو در گوشی های همراه نسبت به دسکتاپ می تواند به عنوان پیشرفتی در تلاش گوگل در راستای ایجاد تجربه بهتر جستجو برای کاربران گوشی های هوشمند باشد.

البته این اتفاق کاملا قابل پیش بینی بود چون این شرکت از زمانی که الگوریتم Mobilegeddon را در آوریل سال ۲۰۱۵ عرضه کرد از وب مسترها (مالکین سایت ها) خواست که وب سایت های خود را به صورت mobile-friendly طراحی نمایند و آن ها را به استفاده از این الگوریتم تشویق کرده بود. جدا سازی ایندکس گذاری نتایج جستجو در گوشی های هوشمند و دسکتاپ نشان دهنده آن است که این شرکت در حال آمادکردن الگوی جدید خود و چیره شدن نتایج جستجو در موبایل در مقایسه با نتایج جستجو در دسکتاپ است.

داشتن یک ایندکس جداگانه برای گوشی های هوشمند این فرصت را برای ربات گوگل به وجود می آورد تا به صورت دقیق در صفحات وب واکنش گرا بخزد و با نظم خاصی آن ها را ایندکس گذاری کند. این امر منجر خواهد شد تا زمانی که کاربران توسط گوشی های خود در حال جستجو هستند، گوگل بتواند نتایج بهینه تری را به آن ها ارائه دهد. علاوه بر این، با افزایش سرعت در ایندکس مطالب، گوگل خواهد توانست سریع تر از هر زمان دیگری اخبار فوری را در اختیار کاربران قرار دهد.

این کار برای مالکین سایت ها و بهینه سازی سایت ( SEO ) چه معنایی دارد؟

با اعلام خبر جداسازی ایندکس جستجوی گوگل، این شرکت با قاطعیت اعلام کرد که جستجوی موبایل نسبت به جستجوی دسکتاپ از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اولویت دادن گوگل به موبایل نسبت به کامپیوترهای دسکتاپ پیغام کاملا شفافی را به مالکین وب سایت ها و سئوکارها می دهد. در حقیقت حداقل کاری این اشخاص باید انجام دهند این است که وب سایت آن ها باید واکنشگرا باشد یا یک نسخه از اپلیکیشن موبایل برای وب سایت خود داشته باشند. در هر صورت ، این حداقل کاری است که این اشخاص باید انجام دهند.

البته، تنها داشتن یک وب سایت بهینه شده برای موبایل کفایت نمی کند. سرعت سایت نیز یکی دیگر از فاکتوهای مهمی است که نه تنها گوگل به آن اهمیت می دهد بلکه برای کاربران سایت نیز بسیار مهم است. طبق آماری که گوگل منتشر کرده است در صورتی که سرعت بارگذاری سایت بیش از ۳ ثانیه باشد، ۵۳ درصد کاربران آن سایت را ترک خواهند کرد.

بنابراین بهترین راه برای افزایش سرعت سایت، بهینه سازی آن از طریق منتشر کردن مطالبی است که از فناوری صفحات موبایل شتاب یافته (Accelerated Mobile Pages) استفاده می کنند. در صورتی که شما هنوز از AMP استفاده نمی کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تا به طور منظم سرعت صفحات سایت خود را از طریق ابزار PageSpeed Insights گوگل بررسی کنید و تا جایی که می توانید زمان بارگذاری صفحه را پایین بیاورید.

هم چنین در صورتی که به طور منظم در وب سایت خود درباره حرفه و صنعتی که در آن فعالیت می کنید، اخبار منتشر می نمایید، باید حتما اخبارتان را در بخش Google News قرار دهید. در حقیقت این کار نه تنها موجب خواهد شد تا مطالب شما با سرعت بیشتری ایندکس شوند بلکه باعث بیشتر دیدن شدن اخبار شما در نتایج جستجو خواهد شد.

چنانچه وب سایتی دارید و می خواهید به طور ایده‌آل عمل کنید باید پیش از این که گوگل شروع به جداسازی در ایندکس جستجوی خود کند، مسائل گفته شده را رعایت نمایید. هر چند به طور دقیق نمی توان زمان پیاده سازی الگوی جدید گوگل را مشخص کرد، اما در این صنعت هیچ وقت از پیش تاز بودن ضرر نخواهید کرد. بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از آن که گوگل تغییرات جدید را اعمال کند، شما در وب سایت خود تغییرات جدید را به وجود آورید.

ارسال نظر