شرایط لازم جهت اجرای بهتر سرویس گوگل استادیا کدامند؟

رسانه کلیک – گوگل به تازگی از مشخصات لازم جهت رسیدن به بهترین تجربه بازی در سرویس گوگل استادیا رونمایی کرده که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

شرایط لازم جهت اجرای بهتر سرویس گوگل استادیا کدامند؟

در حال حاضر می توان بازی های گوگل استادیا را با کیفیت 4K در وب به اجرا در آورد. این شرکت آمریکایی به تازگی از مشخصات مورد نیاز جهت رسیدن به بهترین عملکرد بصری سرویس پخش بازی خود رونمایی کرده است. الزامات و نیازمندی های اصلی برای اجرای بازی های گوگل استادیا با بهترین کیفیت، شامل یک کروم بوک یا کامپیوتر شخصی با سیستم عامل ویندوز، یک نمایشگر 4K و در نهایت پهنای باند کافی می شود. البته توجه داشته باشید که کامپیوتر شخصی مناسب علاوه بر لزوم سیستم عامل ویندوز، باید قادر به کدگشایی ویدیو در فرمت مورد ترجیح گوگل، یعنی VP9 باشد. بنابراین می توان گفت که قدرت کامپیوتر جهت اجرای بازی های استادیا چندان حائز اهمیت نیست.

به هر حال یکی از مهم ترین نکاتی که گوگل به آن اشاره نکرده، پشتیبانی مک است. همانند یوتیوب برای مرورگر سافاری، مقاومت اپل در برابر فرمت VP9 منجر به کاهش احتمال پشتیبانی 4K می شود. اپل بیشتر طرفدار فرمت های رایج نظیر AV1 است. اما طبق خبر جدیدا منتشر شده در وب سایت 9to5Google، افزونه Stadia+ برای مرورگر کروم، به کاربران سیستم های مک اجازه می دهد تا از کیفیت 4K در هنگام بازی های این سرویس بهره مند شوند.

به هر حال صرف نظر از پلتفرم انتخابی برای بازی، باز هم محدودیت های متعددی وجود دارند. کیفیت HDR و صوت کانال 5.1 جزو مشخصه هایی هستند که هنوز آماده عرضه نشده اند. بنابراین کاربران باید برای مدت بیشتری، تجربه صوتی تصویری نسبتا ساده فعلی را تحمل کنند. یکی دیگر از نکات مهم این است که عناوین بازی نظیر Doom Eternal در کیفیت 4K اجرا نخواهند شد. اگرچه تجربه بازی در سرویس گوگل استادیا به طور چشمگیری بهبود داده شده، اما هرگز به پای بازی به وسیله کامپیوترهای شخصی قدرتمند نخواهد رسید.

ارسال نظر