پژوهش میدانی گوگل برای اسکن چهره به حالت تعلیق درآمد

رسانه کلیک - پژوهش میدانی گوگل برای اسکن چهره افراد مختلف، برای مدت کوتاهی به حالت تعلیق درآمده است. این شرکت با اتهامات جدی روبه‌رو شده و فعلا قصد دارد تا مشکلات را به نوعی رفع کند.

پژوهش میدانی گوگل برای اسکن چهره به حالت تعلیق درآمد

با اینکه تنها دو هفته تا رونمایی از گوشی هوشمند پیکسل 4 باقی مانده، شرکت گوگل برنامه پژوهش میدانی جنجال برانگیز خود را متوقف کرده است. ظاهرا این کمپانی در ازای اسکن چهره افراد در ایالات متحده، مبلغ پنج دلار را به عنوان هدیه به آن ها پرداخت می کرد. خبرگزاری دیلی نیوز نیویورک در این باره نوشته است:

یکی از آژانس های قراردادی، به بهانه آزمایش یک اپلیکیشن جدید یا گرفتن سلفی های ناگهانی، دانشجویان کالج و همچنین افراد بی خانمان در آتلانتا را فریب داده تا در پژوهش میدانی گوگل شرکت کنند.

البته گوگل اعتراف کرده که ایده اصلی این پژوهش، اطمینان یافتن از عملکرد صحیح ویژگی جدید باز کردن قفل گوشی با چهره (فیس آنلاک) و قابلیت آن در شناسایی چهره های متعدد از نژادهای مختلف بوده است. این هدف در واقع یک مسئله قانونی برای فناوری شناسایی چهره به شمار می آید.

گوگل در مصاحبه ای با نیویورک تایمز و Verge اظهار داشته که پس از خواندن اخبار دیلی نیوز، فورا برنامه میدانی را به حالت تعلیق درآورده و به بررسی موضوع پرداخته است. این کمپانی بزرگ آمریکایی اعتراف کرده که کارمندان قراردادی برای این برنامه را از آژانس Randstad انتخاب کرده و در ضمن، جزییات فاش شده را بسیار نگران کننده تلقی کرد.

این شرکت به پژوهشگران خود دستور اکید داده تا در هنگام درخواست اسکن چهره از افراد، با آن ها صادق باشند. بنابراین اگر خطایی از سوی کارمندان قراردادی Randstad رخ داده باشد، دیگر نمی توان گوگل را مقصر دانست.

کمپانی گوگل، اعلامیه ای را در این راستا منتشر کرده است:

ما این ادعاها را جدی گرفته و به بررسی آن ها می پردازیم. اظهارات مبنی بر عدم صداقت و رضایت، با الزامات مرتبط با آموزش و مطالعات پژوهشی داوطلبانه ما، کاملا در تناقض هستند.

به هر حال، تعلیق پژوهش میدانی گوگل دائمی نبوده و پس از اتمام بررسی های لازم و روشن شدن موضوع، ادامه پیدا می کند. هرچند که در این حین، کارمندان قراردادی، پرداخت های مقرر را دریافت خواهند کرد.

طبق گزارش های دریافت شده از سوی تایمز، نینا هیکسون، وکیل شهر آتلانتا یک ایمیل بسیار قاطعانه را درخصوص مورد هدف قرار دادن افراد بی خانمان این شهر، برای گوگل ارسال کرده و نوشته است:

احتمال سوءاستفاده از آسیب پذیرترین افراد ساکن در آتلانتا، جهت توسعه اهداف تجاری شما، موضوع بسیار نگران کننده ای به حساب می آید.

ارسال نظر