گوگل سیستم عامل ترکیبی Andromeda را روی نکسوس ۹ تست می کند

منابع خبری از ارائه سیستم عامل ترکیبی اندروید-کروم از سمت گوگل خبر می دهند. این سیستم عامل جدید با نام رمز Andromeda شناخته می شود.

گوگل سیستم عامل ترکیبی Andromeda را روی نکسوس ۹ تست می کند

به گزارش کلیک، انتظار می رود در رویداد رسانه ای گوگل در روز ۴ اکتبر (۱۳ مهر) گوشی های هوشمند Pixel و Pixel XL که توسط HTC تولید شده اند، مورد پرده برداری قرار گیرند. احتمال می رود سیستم عامل ترکیبی اندروید-کروم (Android-Chrome) گوگل که با نام رمز Andromeda شناخته می شود نیز در این رویداد معرفی شود. از طرف دیگر مدارک محکمی وجود دارد که نشان دهنده این است که Andromeda در واقع یک چیز خاص است.

طبق اطلاعات منتشر شده در سایت ۹to5Google قرار است Andromeda همراه با اندروید AOSP ناگت ۷٫۰ همراه شود و ظاهرا آزمایش این سیستم عامل روی دستگاه نکسوس ۹ ساخته شده توسط HTC نیز صورت گرفته است.

google-nexus-9-review-001

فایلی به نام Nougat AOSP که SurfaceCompositionTest.java خوانده می شود، به دست آمده است که گفته می شود این فایل ابزاری برای تست عملکرد گرافیکی دستگاه است. آن طور که مشخص است عملکرد این فایل مانند Windows Experience Index در ویندوز است که با توجه به قطعات سخت افزاری کلیدی دستگاه شما، امتیازی را به آن اختصاص می دهد. در این مثال به نظر می رسد که Andromeda به دستگاهی با امتیاز ۸٫۰ به بالا نیازمند است. برای مقایسه، امتیاز حداقلی مورد نیاز دستگاه های اندرویدی ۴٫۰ است.

google-nexus-9-review-004

به گفته سایت ۹to5Google، تبلت نکسوس ۹ گوگل، امتیاز ۸٫۸ را به دست آورده است. جهت یادآوری باید بگوییم که این دستگاه از یک پردازنده گرافیکی Tegra K1 Kepler انویدیا بهره مند است که با وجود گذشت ۲ سال از عرضه آن توانسته عملکرد قابل قبولی را از خود به جا بگذارد. البته با توجه به این که احتمالا نکسوس ۹ از رده خارج خواهد شد، بعید به نظر می رسد Andromeda در این دستگاه برای عموم کاربران عرضه شود.

در هر صورت تا برگزاری رویداد گوگل چند روزی بیشتر نمانده است و ما به زودی همه چیز را در مورد Andromeda خواهیم دانست.

ارسال نظر