اپ جدید گوگل، پرداخت آنلاین را برای هندی ها آسان کرده است

رسانه کلیک - اپلیکیشن تز گوگل (Tez) به تازگی در کشور هند راه اندازی شد. این نرم افزار کاربران را قادر می‌سازد به حساب یکدیگر پول واریز کنند یا خریدهای اینترنتی را به راحتی انجام دهند.

اپ جدید گوگل، پرداخت آنلاین را برای هندی ها آسان کرده است

گوگل با طراحی نرم‌افزار تز در بازار هند، کار نقل و انتقالات مالی را برای مردم این کشور، بسیار راحت‌تر کرده است. Tez که معادل هندی واژه «سریع» است، رابط پرداخت بین بانکی (UPI) است که تراکنش‌های مالی کاربران را بدون کسر کارمزد انجام می‌دهد.

با نصب این نرم‌افزار، شناسه UPI برای کاربر ایجاد می‌شود که با حساب بانکی و شماره تلفن وی کار می‌کند. کاربران در صورت دارا بودن شناسه UPI می‌توانند با انتخاب شناسه یا حتی شماره تلفن فرد مقابل، اقدام به انتقال وجه کنند.

حال، این نرم‌افزار به قابلیت Cash Mode مجهز شده که طی آن، کاربران می‌توانند از طریق تماس صوتی و بدون در اختیار داشتن شماره تلفن و یا مشخصات بانکی یکدیگر به حساب هم، پول واریز کنند.

به‌ علاوه به‌ منظور حفظ حریم شخصی افراد، گوگل استفاده از این نرم‌افزار را تا حد ممکن آسان کرده تا کسانی که اولین بار است از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند، نیز بتوانند به راحتی با این نرم‌افزار کار کنند. این نرم‌افزار همچنین از تمامی گویش‌های هندی پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن تز گوگل می‌تواند با خواندن کد QR محصولات، هزینه کالای خریداری شده را پرداخت کند. فروشندگان نیز در صورت ارائه خدمات آنلاین می‌توانند از طریق کانال تبلیغاتی Tez با مشتریان خود به مبادله بپردازند.

این اپ همانند سایر نرم‌افزارهایی که با شناسه UPI کار می‌کنند، می‌تواند تا سقف ۱۵۶۰ دلار و روزانه ۲۰ تراکنش انجام دهد. استفاده از این نرم‌افزار کاملاً رایگان است اما درآمد گوگل از این نرم‌افزار، از طریق کانال‌های ارتباطی است که بین فروشندگان و مشتریان پدید می‌آید. در حال حاضر شرکت‌هایی مانند PVR Cinemas RedBus، Jet Airways و برخی شرکت‌های دیگر از این نرم‌افزار پشتیبانی می‌کنند.

لازم به ذکر است؛ اپلیکیشن تز گوگل با دیگر درگاه‌های پرداختی مانند Paytm و Mobikwik کار نمی‌کند و تنها با حساب بانکی و تلفن همراه کاربر فعال می‌شود. در حال حاضر Tez با سرعت بسیار زیادی در هند فراگیر شده و به نظر می‌رسد تا پایان سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار تراکنش بانکی از طریق این نرم‌افزار صورت پذیرد.

لازم به ذکر است؛ هند به دلیل جمعیت بسیار زیاد، بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری با این سبک به حساب می‌آید. شاید بتوان فعالیت‌های دیجیتالی گوگل در هند را ناشی از همین مسئله دانست. به نظر می‌رسد در سال‌های آتی نیز شاهد حضور بیش از پیش شرکت‌های بزرگ در این کشور باشیم.

ارسال نظر