به روزرسانی گسترده سرویس ترجمه گوگل

گوگل یکی از مفیدترین و کاربرد‌ترین اپلیکیشن‌های خود را به روز کرده است. در آخرین به روزرسانی Google translate خصوصیت "ضربه برای ترجمه" برای اندروید و حالت آفلاین برای ios اضافه شده است.

به روزرسانی گسترده سرویس ترجمه گوگل

به گزارش کلیک، Tap to translate یا ضربه برای ترجمه شما را قادر می‌سازد که یک متن را به سادگی کپی کنید، سپس یک دکمه کوچک در برنامه‌ای که در حال استفاده از آن هستید ظاهر خواهد شد. اگر شما روی دکمه ضربه بزنید متن فورا در یک پنجره پیش‌نمایشی ترجمه خواهد شد. کاربر در این پنچره قادر است صدای متن را با زبان بومی بشنود و گزینه ترجمه اجازه می‌دهد که کاربر آن را به زبان دیگری برای دوستان و همکاران خود reply کند.

هدف از این ویژگی‌ کاهش کپی و چسباندن متن در Google translate یا کپی از آن است. این ویژگی جدید همه ۱۰۳ زبان را پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌تواند به صورت آفلاین نیز کار کند.

حالت آفلاین که مدت‌ها پیش‌ برای اندروید در دسترس بود، در حال حاضر برای کاربران ios نیز قابل استفاده است و یک ویژگی جدید محسوب می‌شود.

THAI-MENU-kelly-hotel-phuket-thailand

در حالی که ویژگی ضربه برای ترجمه افزونه مطلوبی است، هر کسی که تلاش کرده است متنی را از تایلندی به انگلیسی ترجمه کند، خواهد فهمید که این افزونه همیشه دقیق نیست و علت آن شاید نشانه‌های خیابانی و منوهای رستوران طنزآمیزی است که در تایلند مشاهده می‌کنیم.

لازم است گفته شود که هرماه ۵۰۰ میلیون کاربر از سراسر دنیا از این ویژگی جدید برای ترجمه استفاده می‌کنند.

منبع: tech.thaivisa

ارسال نظر