گوگل از هوش مصنوعی در ویرایش تصاویر استفاده می‌کند

رسانه کلیک – گوگل به تازگی در پروژه ای با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق توانسته سیستمی را طراحی کند که به صورت هوشمند تصاویر را ویرایش می کند.

گوگل از هوش مصنوعی در ویرایش تصاویر استفاده می‌کند

عکاسی از مناظر طبیعی در سطوح حرفه ای یکی از دشوارترین سبک های عکاسی می باشد، تنظیمات نور و شاتر و... در شرایط سخت فیزیکی و آب و هوایی خود می تواند یک چالش بزرگ حتی برای عکاسان حرفه ای و با تجربه باشد. اگرچه ویرایش عکس ممکن است در شرایطی آرام تر و با تمرکز بیشتر انجام شود، اما سهم بزرگی در موفقیت یک تصویر دارد و می تواند موجب بی نتیجه شدن تمامی تلاش های عکاس، هنگام ثبت تصویر شود. گوگل با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، سیستمی را طراحی کرده است که تصاویر تهیه شده از Google Street View را کاملا مشابه یک عکاس حرفه ای و با تجربه، ویرایش و نتایج شگفت انگیزی را ایجاد می کند.

در نظر سنجی که گوگل از برخی عکاسان حرفه ای درباره کیفیت و توانایی این سیستم انجام داد، بیش از ۴۰% افراد آن را با عملکرد عکاسان حرفه ای و نیمه حرفه ای برابر دانسته اند.

ویژگی دیگر این سیستم قابلیت تغییر هوشمند فضای عکس با استفاده از میزان نور و طیف رنگ می باشد، موردی که یادگیری آن پس از کسب تجربیات زیاد در زمینه ویرایش عکس امکان پذیر است. انتظار می رود این پروژه به زودی در سرویس های مرتبط با ویرایش عکس گوگل نظیر Google Photos' editing tools در اختیار کاربران قرار گیرد.

برای مشاهده برخی از تصاویر این پروژه می توانید از آدرس زیر استفاده کنید:

https://google.github.io/creatism

ارسال نظر