موتور تشخیص صدای گوگل به کمک پزشکان می آید

رسانه کلیک - گوگل به تازگی موفق شد نوعی موتور تشخیص صدا را طراحی کند که پزشکان را قادر می‌سازد اطلاعات پزشکی بیماران را راحت‌تر شناسایی و بایگانی کنند.

موتور تشخیص صدای گوگل به کمک پزشکان می آید

ثبت و یادداشت‌برداری تاریخچه و پرونده پزشکی بیماران مسئله‌ای مهم برای پزشکان است، گزارش بیماری‌ها، آلرژی‌ها و داروهای تجویزشده برای بیماری در این بخش انجام می‌شود، ثبت همین گزارش‌های به‌ظاهر ساده زمان زیادی از پزشکان می‌گیرد و زمانی که باید به بیمار اختصاص داده شود، صرف یادداشت‌برداری می‌شود؛ اما این چالش قابل حل بوده و گوگل قرار است با موتور تشخیص صدای خود این مشکل را حل کند.

گوگل در حال کار روی نوعی موتور تشخیص صدا است که به کمک آن پزشک می‌تواند کار تنظیم گزارش‌های مربوط به ویزیت بیمار را به این ابزار هوشمند بسپارد و بدون نگرانی بیمار را ویزیت کنند. این سیستم قابلیت تشخیص گفتگوها را دارد و با ثبت گزارش مربوط به بیمار قادر است نسخه‌های تجویز شده را نیز ذخیره کند.

هرچند این سیستم هوشمند به پزشکان کمک بسیاری خواهد کرد، اما نکته نگران‌کننده نقض حریم خصوصی بیماران است. این موتور تشخیص صدا حریم خصوصی افراد را به خطر می‌اندازد، زیرا تمام اطلاعات مربوط به بیمار را ضبط کرده و تمام گفتگوهای پزشک و بیمار در این سیستم شنود و ثبت می‌شوند.

گوگل امیدوار است با رفع نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی بیماران این موتور تشخیص صدای هوشمند را در اختیار پزشکان قرار داده و امیدوار است که پزشکان در آینده به کمک این سیستم بتوانند زمان بیشتری را صرف بیماران کرده و وقت خود را با ثبت زمان‌بر تجویزها و گزارش‌ها هدر ندهند.

منبع: ubergizmo

ارسال نظر