گوگل ورود بدون رمز عبور را امتحان می کند

گوگل میخواهد یک راه جدید برای ورود به سرویس های خودش ایجاد کند که بدون نیاز به رمز عبور و فقط با زدن چند ضربه بر روی صفحه نمایش گوشی امکان ورود به گوشی را فراهم کند.

گوگل ورود بدون رمز عبور را امتحان می کند

به گزارش کلیک ، این روش جدید زمانی که می خواهیم از یک نقطه دیگر مانند کامپیوتر دوستمان وارد سیستم شویم کمک می کند. اگر رمز عبور شما طولانی و یا پیچیده باشد یا اینکه آن را فراموش کرده باشید، شما فقط ایمیل خودتان را وارد میکنید( البته به شرط اینکه ایمیل خود را به یاد داشته باشید ) و گوگل یک پیغام به گوشی شما میفرستد که باید به آن جواب دهید.البته اگر هنوز میخواهید میتوانید از رمز عبور خود مانند حالت همیشگی استفاده کنید.
این ویژگی توسط یک کاربر ردیت (Reddit) به نام روحیت پاول ایجاد شد که جزئیات این موضوع را در جامعه اندرویدی موجود در سایت های خبری پست کرد.
گوگل این آزمایشات را با طرح بیانیه ای به اخبار NBC تأیید کرد:

" ما از یک گروه کوچک از کاربران خود برای تست این راه جدید ورود به حساب کاربری گوگل خود بدون نیاز به رمز عبور دعوت کرده ایم، دیگر زمان استفاده از رمز هایی مانند " Pizza "، " Password " و " 123456 " به سر آمده است ".

این کار کمی مانند روش اعتبار سنجی با دو فاکتور است، که در آن کاربر باید هم رمز عبور خود را وارد کند و هم از طریق گوشی یا تبلت خود تأییده بفرستد فقط با این فرق که در این حالت فقط قسمت دوم انجام می شود. معمولاً بیشتر کاربران یک رمز عبور ضعیف انتخاب کرده و از آن در سایت های متعددی استفاده میکنند، بنابراین این روش میتواند چند کلیک کیبورد را کاهش دهد و امنیت آن نیز بیشتر است برای مثال از روش دزدی رمز عبور به وسیله فرم های تقلبی جلوگیری می شود زیرا کاربر دیگر ورود به حساب کاربری دروغین در فرم تقلبی را از طریق گوشی خود تأیید نمی کند.
در حال حاضر این ویژگی به صورت دعوت نامه ای برای عده ای خاص هست و گوگل هنوز اعلام نکرده که چه وقتی بقیه کاربران بی شمارش شانس این را پیدا میکنند که بتوانند از این ویژگی استفاده کنند.

ارسال نظر