کمک گوگل به پیشرفت سریع تر مشاغل کوچک

گوگل می خواهد به کسب و کار وب سایت ها و مشاغل کوچک در دستگاه های موبایل کمک کند تا بهتر عمل کنند.

کمک گوگل به پیشرفت سریع تر مشاغل کوچک

به گزارش کلیک، یونگ سو کیم، مدیر بخش فروش های کوچک تا متوسط منطقه آمریکای شرکت گوگل می گوید، این شرکت در حال عرضه یک ابزار تشخیصی جدید است تا به این مشاغل کمک کند یاد بگیرند چگونه سایت های خود را سریع تر و آسان تر کنند به طوری که قابل استفاده بر روی دستگاه های موبایل باشند.
ابزار، تست سایت من با گوگل، در ماه مه عرضه می شود و نسبتاً شبیه تست های رایگانی است که شرکت پیشنهاد می کند. اما کیم می گوید که گروه سازنده، این ابزار را به طور ویژه برای مدیران سایت های مشاغل کوچکی ساخته است که از نظر فناوری چندان قوی نیستند.

مشاغل کوچک فقط آدرس URL وب سایت خود را وارد می کنند تا یک بررسی تشخیصی کوتاه از سایت خود دریافت کنند. سپس گوگل دلایلی را که چرا سایت آنها قابلیت استفاده در دستگاه های موبایل را ندارد را به آنها خواهد گفت و نکاتی سفارشی درباره چگونگی بهبود آن را ارائه خواهد کرد.
برای مثال، اگر وب سایت یک شغل کند باشد، گوگل نکته هایی برای ارتقاء سرعت آن پیشنهاد می کند، علاوه بر آن، اطلاعاتی را ارائه می کند که نشان می دهد چرا رفع این مشکل مهم است. کیم به تحقیقی استناد می کند که بر طبق آن افزایش یک ثانیه در زمان بارگذاری داده ها منجر به کاهش ۱۱ درصدی بازدید از صفحه، کاهش ۷ درصدی در فعالیت های درون سایتی و کاهش ۱۶ درصدی در سطح رضایت مندی می شود.

google-mobile-mobilegeddon

نتیجه Mobilegeddon
این خبر دقیقاً یک سال بعد از عرضه مجموعه آپدیت های گوگل منتشر شد، به طوری که بعد از آن گوگل وب سایت های سازگار با موبایل را در نتایج جستجوی خود بالاتر قرار می داد. Insider آن را اولین فشار " Mobilegeddon " نامید، به طوری که اگر مشاغل - به خصوص مشاغل کوچک - شرایط سایت های خود برای استفاده در دستگاه های موبایل را با استفاده از تکنیک هایی مانند متن های بزرگ، تغییر اندازه صفحات، داشتن لینک های با فاصله مناسب و غیره تسهیل نمی کردند، هزینه اضافی بر آنها تحمیل می شد.

گوگل استدلال می کرد که چون بیش از نیمی از جستجوهای این جستجوگر از طریق دستگاه های موبایل انجام می شود، این شرکت قصد داشته تا مطمئن شود وقتی مصرف کنندگان بر روی لینک های موبایلی کلیک می کنند، بهترین تجربه ممکن را داشته باشند.
اما بر طبق تحقیق شرکت Adobe در جولای ۲۰۱۵، این تغییر باعث شد تا ترافیک وب سایت های غیر سازگار با موبایل ۱۲ درصد کاهش یابد و همچنین شرکت های کوچک تر نیز درصد کاهش بیشتری را تجربه کردند. بر طبق پژوهش انجام شده توسط بانک RBC Capital کانادا، در ماه سپتامبر، فقط ۲۴٫۴ درصد از مشاغل کوچک دارای یک سایت بهینه سازی شده برای موبایل بودند.

طبق تحقیق Adobe، سایت هایی که ترافیک اصلی خود را از دست داده بودند اغلب آن را با خرید تبلیغات جستجوی موبایلی بیشتر جبران می کردند.
این ممکن است به نفع گوگل به نظر برسد، اما یک ایراد وجود دارد: اگر مشاغل تبلیغات موبایلی را بخرند اما هنوز سایت آنها به درد نخور باشد، احتمالاً مردم در این سایت ها نمی مانند یا هیچ چیزی از آنها خریداری نمی کنند.
به گفته کیم، " ما می خواهیم مطمئن شویم که گوگل نقش خود را در کمک به تبلیغ کنندگان طوری انجام می دهد تا آنها بیشترین سود را در این زمینه ببرند. "
او می گوید، وقتی که این شرکت به حدود دوازده تبلیغ کننده مشاغل کوچک خود کمک کرده تا تجربه های موبایلی خود را بهبود بخشند، این کار باعث دو برابر شدن " فعالیت های درون سایتی" افراد شده است؛ فعالیت هایی مانند، مدیریت خرید، اشتراک، ثبت نام، یا هر فعالیت دیگری که برای آن شغل یک موفقیت محسوب شود.

روی هم رفته، گوگل اظهار می کند که شاهد افزایش ۱۳ درصدی سایت های سازگارتر با موبایل در نتایج کلی جستجو از زمان عرضه آپدیت های آن در بهار گذشته است؛ اگرچه این شرکت به طور خاص هیچ اطلاعاتی در مورد سایت های مشاغل کوچک ارائه نمی کند.
اخبار ابزار جدید گوگل برای مشاغل کوچک دقیقاً قبل از کنفرانس توسعه دهندگان فیس بوک در هفته بعد منتشر می شود، که انتظار می رود این شبکه اجتماعی در این کنفرانس ابزارهای جدیدی را برای مشاغلی که با پلتفرم پیام رسانی فیس بوک کار می کنند معرفی کند.
کیم معتقد است، در طی سال گذشته، برداشت فیس بوک این بوده که مشاغل کوچک الزاماً نیازی به داشتن وب سایت های خود ندارند زیرا آنها می توانند برای حضور عمده خود در فضای وب از صفحات فیس بوک استفاده کنند. شرکت ها می توانند به جای ایجاد یک وب سایت یا نرم افزار موبایل اختصاصی، تمام اطلاعات خود را به طور رایگان بر روی فیس بوک قرار دهند.

همان طور که شما هم انتظار داشتید، کیم اعتقاد ندارد که داشتن فقط یک صفحه فیس بوک کافی است.
وقتی از او درباره موضع فیس بوک پرسیده می شود او می گوید، " ما احساس می کنیم که برای مشاغل کوچک مهم است که حضور آنها در فضای وب طوری باشد که ماهیت واقعی شغل آنها را انعکاس دهد و با انعطاف پذیری و سفارشی سازی کامل همراه باشد، با این وجود آنها می خواهند تا خودشان نوع این حضور را برای کاربر نهایی خود برنامه ریزی کنند. "

او سخنان خود را این گونه ادامه می دهد:

ما فکر نمی کنیم که انتخابی در این بین وجود داشته باشد. مشاغل کوچک باید از روش های گوناگون برای معرفی و عرضه خود در فضای وب استفاده کنند تا در این فضا دیده شوند. ما هنوز فکر می کنیم که داشتن یک وب سایت موبایلی - یک سایت کامل که در آن آنها دارای کنترل، انعطاف پذیری و ویژگی های گوناگون باشند - تجربه مهمی است که مشاغل کوچک باید برای کاربران نهایی فرآهم کنند.

کیم تصدیق می کند که اغلب " مشاغل کوچک به خوبی مجهز نیستند تا این اطمینان را ایجاد کنند که مصرف کنندگان تجربه خوبی خواهند داشت "، بنابراین گوگل نیز شرکای خود در ساخت وب سایت مانند، Wix و Weebly را توصیه می کند که می توانند در ایجاد سایت های موبایلی کمک کنند، البته اگر این مشاغل ابزارهای ایجاد سایت مختص به خود را نداشته باشند.
شرکت گوگل خاطر نشان می کند که "برخی پیشنهادات منحصر به فرد" در آینده ارائه خواهند شد، اما توجه داشته باشید این شرکا و شرکت های همکار دیگر در قبال پیشنهاد کردن آنها به این مشاغل، به ما هزینه ای پرداخت نمی کنند.

منبع:techradar

ارسال نظر