گوگل وب سایت های مشکوک را مسدود می کند

در پی این اقدام گوگل،  وبسایت ها باید یک راه ساده تر و کم هزینه تر برای منبع درآمد خود پیدا کنند. گوگل در حال مسدود کردن سایت هایی است که مطالب بی فایده و مخرب زیادی روی سایت خود قرار می دهند.

گوگل وب سایت های مشکوک را مسدود می کند

به گزارش کلیک ، گوگل اقدام به مسدود کردن سایت هایی کرده است که به فضای مجازی هجوم می بردند و با ایجاد اختلال و ارائه پیشنهاد های نامربوط، خواستار اطلاعات ضروری شما می شدند. در حال حاضر گوگل در حال گسترش فعالیت خود و مسدود کردن محتواهای غیر مرتبط و فریبنده ی بعضی وبسایت های مزاحم و غیر مفید است. گوگل بیان کرد که وبسایت هایی که تبلیغات زیاد، مزاحم و اضافی ارائه دهند نیز در معرض مسدود شدن قرار خواهند گرفت.

دلیل این اقدام این است که هنگامی که فرد بازدید کننده به سایت مراجعه می کند، ممکن است از موضوع اصلی کار خود منحرف شود و این مطالب مزاحم مانع انجام کار اصلی او شوند.

این مطالب مزاحم مانند دکمه و یا پلاگین های تقلبی دانلود است که مانند دکمه های واقعی طراحی شده اند و یا پاپ آپ هایی که خواستار پشتیبانی فنی موبایل شما هستند و ادعای حذف یک میلیون مشکل و ویروس مخرب از گوشی تلفن همراه شما را دارد، ولی هنگامی که اقدام به باز کردن پاپ آپ می کنید پیغامی به شما نمایش داده می شود که هیچ مشکل و ویروسی یافت نشد و تنها هزینه و اینترنت شما هدر می رود. این روند گوگل هم به صورت تدریجی و پله پله صورت خواهد گرفت و اتفاقی و ناگهانی رخ نمی دهد، مسلما انجام این کار نیازمند زمان زیادی است تا سایت هایی که محتواهای غیر مرتبط و یا درگاه های نامناسب دانلود و غیره را در وب سایت قرار می دهند، از طرف گوگل شناسایی شود.

این عملیات مسدود سازی توسط یک فناوری ایمن گوگل صورت خواهد گرفت که شاید قبلا شاهد این تکنولوژی و چنین کاری بوده باشید؛ همان کادر قرمز رنگی که بعضی موقع ها هنگام جستجوی موضوعات خطرناک و یا غیرقانونی مشاهده می کنید. امنیت اینترنت و وب سالهاست که در جریان است و از موضوعات مهم حوزه ی وب است، اما این اقدام شامل سایت هایی می شود که ناگهانی برای بیننده روی کامپیوتر و یا لپ تاپ پدیدار می شود و یا سایت هایی که از طرف گوگل نا امن شناخته شده اند.

گوگل همچنین از اول سپتامبر سایت هایی که به طور خودکار ویدیوهای فلش را به استفاده کنندگان وب پیشنهاد میدهد، مسدود می کند.

در این حالت پخش کننده ها و درگاه های پخش اینترنتی ویدیو در دسترس خواهند بود ولی ویدیو هایی که جنبه تبلیغات و ایجاد مزاحمت بیخودی داشته باشند حذف و مسدود خواهند شد. این مسئله برای وب مستر ها می تواند مشکل بزرگی ایجاد کند، چون برای سایتی که وب مستر صاحب آن است، خود وب مستر می تواند کنترل کند که تبلیغاتی که روی سایت قرار می دهد به چه صورت باشد. ولی کنترل شخص ثالث که امکان درج تبلیغات بر روی سایت را دارد مشکل است. وب مستر با یک شرکت و یا فردی برای تبلیغات و یا ارائه فضای خاصی برای انجام امور خاص قرارداد می بندد، ولی وب مستر نمی تواند او را مجبور کند که چه نوع تبلیغاتی روی سایت بگذارد و این موضوع کمی کنترل تبلیغات و محتواهای فریبنده و غیر مرتبط را مشکل می کند. تحصیلات و اطلاعات پایه ای کمپانی گوگل برای رفع این مشکل مناسب و کارآمد نبود. مگر برای موارد استثنا که صفحه ی مرورگر خود را چند بار بروزرسانی می کردید و دیگر تبلیغات مزاحم از بین می رفتند و یا نمایان نمی شدند.

برای افراد دیگری که استفاده های مختلفی از وب و اینترنت دارند، این موضوع یک تغییر بسیار بزرگ و خوب است. با اینکه مدل های استفاده ای و ساختاری از اینترنت ممکن است دستخوش تغییراتی شوند، اما گوگل همچنان به عنوان یک موتور جستجوی همه کاره مورد استفاده قرار خواهد گرفت و سایت های بسیاری بمنظور شناور ماندن و حضور در رده های اول سایت ها و شرکت های اینترنتی از گوگل و موتور جستجویش استفاده می کنند. اما این امر شاید ابتدای حذف و تمام شدن تبلیغات اضافی مزاحم و بی کاربرد در حوزه وب و اینترنت باشد.

ارسال نظر