جایگزین Play store در راه است

فروشگاه Play Store قلب تمام دستگاه های اندرویدی است. بدون این سرویس، این دستگاه ها باید نرم افزارهای خود را از شرکت های متفرقه نامطمئن اینترنتی دانلود کنند.

جایگزین Play store در راه است

کلیک - استفاده از نرم افزارهای غیر مطمئن خطرات زیادی دارد. که این خطرات امنیت داده های شما و عملکرد آن را تهدید می کند؛ تا جایی که به اندروید مربوط می شود، این نرم افزارها می توانند به تجربه کاربری شما آسیب وارد کنند. اما با وجود فروشگاه Play Store گوگل، کاربران مطمئن هستند که امن ترین نرم افزارها را دانلود می کنند، زیرا تیم امنیتی شرکت قبل از بارگذاری این نرم افزارها در فروشگاه برای دانلود عمومی، آنها را از بابت اشکالات بالقوه احتمالی و بدافزارها به دقت بررسی می کنند.


فروشگاه Play Store دارای بیش از 5/1 میلیون نرم افزار است

بر اساس جدیدترین آمارها، فروشگاه Play Store بیش از 5/1 میلیون نرم افزار در دسترس برای دانلودهای رایگان و غیر رایگان دارد. این غول جستجو اخیراً در حال بروز رسانی این فروشگاه اندرویدی بوده است، برای این که مرور نرم افزارها را در هنگام جستجوی آنها راحت تر کند.
گوگل حتی می خواهد که شما بتوانید این نرم افزارها را ساده تر دانلود کنید، به جای مسیر طولانی رفتن به Play Store روش جدیدی را پیشنهاد می دهد. ظاهراً این شرکت در حال آزمایش یک روش جدید دانلود نرم افزارها از طریق نرم افزار جستجو یا نتایج جستجو است. گزینه نصب نرم افزارها از نتایج موتور جستجو بدون نیاز به اجرای نرم افزار فروشگاه Play Store اکنون در دسترس قرار دارد، اما هنوز عوم مردم نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند.
برای امتحان این قابلیت Google app را در گوشی خود باز کنید و یک نرم افزار را جستجو کنید. در بالای تمام نتایج جستجو، گزینه ای برای نصب نرم افزار نمایش داده می شود. این احتمالاً همان چیزی است که اخیراً آن را تجربه کرده اید، و با کلیک بر روی دکمه "نصب" به Play Store هدایت می شوید.

Google-Play-Store-1

اگر Google app گوشی شما به روز رسانی جدید را دریافت کرده باشد، شما به Play Store هدایت نخواهید شد و به جای آن یک پنجره کسب اجازه در صفحه ظاهر خواهد شد، دقیقاً همانند زمانی که شما بر روی گزینه " نصب" در Play Store ضربه می زنید. وقتی شما بر روی این دکمه در نتایج جستجو ضربه می زنید یک قاب کوچک Play Store نمایش داده می شود و نرم افزار بر روی دستگاه شما نصب خواهد شد.

این ویژگی در مرورگر کروم قابل دسترس نیست

در حال حاضر گوگل این ویژگی را صرفاً در قسمت جستجوی نرم افزار قابل دسترس قرار داده است، اما آن در نرم افزار مرورگر اینترنتی قابل دسترسی نیست. اگرچه گزارش هایی وجود داشته است که برخی اوقات این دسترسی وجود دارد، و این گزارش های اخیر ممکن است نشانه این باشد که شرکت در حال برنامه ریزی برای یک عرضه وسیع تر است.

همان طور که قبلاً اشاره شد، قابلیت نصب نرم افزارها از طریق نتایج جستجو بسیار ساده تر از استفاده از فروشگاه Play Store است. اما با این وجود، شما باید در هنگام جستجو نام کامل و دقیق نرم افزار مورد نظر خود را بدانید؛ برخلاف Play Store که در آن با نوشتن چند حرف از نرم افزار به شما پیشنهاد های نرم افزاری ارائه می شود.

منبع: PCworld

ارسال نظر