مجازات گوگل برای برخی سایت ها در راه است

گوگل به زودی سایت‌هایی که پاپ‌آپ‌های آن‌ها به سختی حذف می‌شوند را مجازات می‌کند. این مجازات به صورت کاهش رتبه سایت خواهد بود.

مجازات گوگل برای برخی سایت ها در راه است

به گزارش کلیک، دیروز گوگل اعلام کرد که دو تغییر اساسی مرتبط با جستجو‌های مبتنی بر موبایل در دست دارد. اولین تغییر گوگل مرتبط با حذف برچسب moble friendly با سازگار با موبایل است، این برچسب در نتایج گوگل، صفحاتی را برجسته می‌کند که خواندن آن‌ها در جستجوهای گوگل بر روی تلفن همراه آسان باشد.

دومین تغییر ممکن است کمی گسترده‌تر باشد، از تاریخ ۱۰ ژانویه سال ۲۰۱۷، گوگل صفحات وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را که کاربر آن‌ها را باز می‌کند و به جای صفحه اصلی، صفحات جانبی تبلیغات برای کاربر نمایش داده می‌شود را در رتبه پایین‌تری قرار می‌دهد.

چرا گوگل برچسب سازگار با موبایل را حذف می‌کند؟ طبق داده‌های گوگل، ۸۵% از همه صفحاتی که در صفحات نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند، سازگار با موبایل هستند. بنابراین برای کاهش پارازیت‌های صفحات نتایج جستجو، گوگل حتی اگر این صفحات را در رتبه‌بندی لحاظ کند، این برچسب را برمی‌دارد.

مجازات این صفحات واسط مزاحم برای بازاریابان مایه تاسف است ولی برای دیگر کاربران می‌تواند خیلی مفید باشد. آگهی‌ها و اعلامیه‌های آزاردهنده که تمام صفحه را اشغال می‌کنند و یک دکمه کوچک برای امکان لغو آن دارد و کاربران حتی اگر خریدی نداشته باشند، به ناچار صفحه را مورد بازدید قرار می‌دهند، در رتبه پایین‌تری قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است که گوگل تمام وب‌سایت‌هایی که از صفحات واسط استفاده می‌کنند را مجازات نمی‌کند، فقط صفحاتی را در لیست خود دارد که محتوای کمتری در اختیار کاربر می‌گذارد. این بدان معناست که صفحاتی آزاردهنده هستند که محتوای اصلی را مخفی نگه می‌دارند تا زمانی که صفحات آگهی نمایش داده شوند و کاربران را به ناچار مجبور به کلیک‌های مکرر می‌کنند.

برخی واسط‌ها مانند صفحاتی که سایت‌ها برای صفحه لاگین استفاده می‌کنند و یا برای رتبه‌بندی سایت استفاده می‌شوند هنوز قابل قبول هستند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت صفحات واسط دارای تبلیغات که کاربران را از رساندن به محتوای اصلی دور نگه می‌دارند در رتبه‌بندی گوگل رتبه پایین‌تری خواهند داشت.

ارسال نظر