گوگل مشکل کمبود حافظه گوشی های هوشمند را حل می‌کند

کمبود حافظه تلفن‌های هوشمند مشکلی است که امروزه همه به لطف حجم زیاد تصاویر، ویدئوها و موسیقی‌های مختلف دخیره شده در دستگاه‌های مختلف دچار آن هستند. این امر باعث می‌شود زمانی‌که کاربر بخواهد اپلیکیشن جدید نصب کند، مراحل دانلود و نصب به دلیل نبود حافظه دچار مشکل می‌شود.

گوگل مشکل کمبود حافظه گوشی های هوشمند را حل می‌کند

به گزارش کلیک، اخیرا گوگل در حال کار بر روی یک ویژگی بوده است تا این مشکل را حل کند. اکنون این ویژگی جدید در گوگل‌پلی، به شما خواهد گفت کدام برنامه را حذف کنید تا فضای کافی برای نصب اپلیکیشن جدید باز شود.

اکنون به معرفی این " uninstall manager" می‌پردازیم:

هنگامی‌که کاربر سعی می‌کند یک اپلیکیشن را دانلود کند و فضای کافی در حافظه وجود ندارد، یک صفحه جدید به‌صورت پاپ‌آپ باز می‌شود و اپلیکیشن‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که با حذف کردن آنان میتوان برای نصب جدید فضای کافی باز کرد. همچنین به " Settings > Storage" لینک می‌دهد تا شما بتوانید در آن‌جا فایل‌های غیرضروری را پاک کنید. متاسفانه این ویژگی برای آزاد کردن فضا، از طریق گوگل درایو یا تصاویر گوگل پیشنهاد بارگذاری فایل‌ها روی فضای ابری را نمی‌دهد.

androidpolice0

نکته جالب در مورد این ویژگی مدیریت حذف این است که این صفحه تنها بر اساس حجم اپلیکیشن، پیشنهاد حذف آن را نمی‌دهد، بلکه این نکته را هم در نظر می‌گیرد که این اپلیکیشن‌ها برای چه مدت استفاده نشده‌اند. این اپلیشکین‌های نه‌چندان محبوب بر اساس اندازه به شما ارائه خواهند شد. سپس شمامی‌توانید آن‌هایی را که می‌خواهید حذف کنید علامت زده و گزینه " continue" را بزنید تا مراحل حذف تکمیل شود.

راه حل گوگل برای نصب برنامه‌های سنگین، جدا کردن آنان به بخش‌های کوچکتر بوده است تا سرعت دانلود و نصب را بالا ببرد. این فناوری " Instant Apps" نام دارد و به‌تازگی در دست توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. با این‌حال ظاهرا گوگل قصد ندارد سیستم مدیریت حذف را با Instant Apps ترکیب کند.

این ویژگی جدید در حال حاضر در دسترس همگان قرار ندارد و افراد محدودی در مراحل اولیه به آن دسترسی خواهند داشت. گوگل هنوز تاریخ خاصی برای انتشار جهانی آن تعیین نکرده و هیچ اظهار نظر رسمی در مورد آن ارائه نکرده است.

منبع: techcrunch

ارسال نظر