صفحه نمایش always-on به گوشی های پیکسل می آید

رسانه کلیک - شواهد نشان می دهد که گوگل قصد دارد قابلیت صفحه همیشه روشن یا always-on را به دستگاه های پیکسل خود اضافه کند. این قابلیت می تواند مجموعه ای از محتوای خاص مثل ساعت را به صورت مداوم روی صفحه دستگاه به نمایش بگذارد.

صفحه نمایش always-on به گوشی های پیکسل می آید

توسعه دهندگان انجمن XDA با نفوذ به یک فایل APK گوگل برای افزودن صفحه همیشه روشن (always-on) به قابلیت Ambient Display دستگاه های پیکسل پی بردند. در حال حاضر قابلیت Ambient Display به کاربران دستگاه های پیکسل و نکسوس اجازه می دهد تا نوتیفیکیشن ها را در صفحه ای سیاه و سفید مشاهده کنند. در این حالت، صفحه گوشی با دریافت یک نوتیفیکیشن جدید و یا درآوردن گوشی از جیب روشن می شود.

آن طور که در کد های استخراج شده از این فایل APK برداشت می شود، گوگل قصد دارد تا حالت صفحه همیشه روشن را به قابلیت Ambient Display دستگاه های خود بیفزاید. برای استخراج این کد ها از یک گوشی پیکسل گوگل که به نسخه توسعه دهندگان اندروید O مجهز بود، استفاده شد و با دیکامپایل فایل SystemUIGoogle.apk، کد ها به دست آمد.

همانطور که در انجمن XDA گفته شده، در این کد ها کلمه doze به قابلیت Ambient Display اشاره داشته و به سیستم صرفه جویی در انرژی جدیدی که در اندروید مارشمالو معرفی شد، ربطی ندارد. مهندسان گوگل برای قابلیت ها، نام های مرجع را به گونه ای انتخاب می کنند که با نام واقعی آن قابلیت یکسان نباشد. بنابر این، عبارت doze_always_on می تواند همان قابلیت مورد نظر ما باشد.

لازم به ذکر است که احتمال عدم به کارگیری این قابلیت در اندروید O وجود دارد. این کد ها به گونه ای نوشته شده اند که از منوی مخفی SystemUI Tuner قابل دسترسی باشند. در اکثر گوشی های هوشمند این منو با پایین کشیدن صفحه نوتیفیکیشن ها و لمس و نگه داشتن آیکون مربوط به تنظیمات قابل دسترس است. ممکن است گوگل این قابلیت را در نسخه مخصوص توسعه دهندگان گنجانده باشد تا مورد آزمایش قرار گیرد و سپس آن را از نسخه نهایی حذف کند تا در نسخه های جدید تری اندروید یا به روز رسانی ها رسما ارائه شود.

ارسال نظر