گوگل Nearby Share از ماه آینده برای بسیاری از کاربران اندروید فعال می‌شود

رسانه کلیک - به نظر می‌رسد که شرکت گوگل به مراحل آخر آزمایش قابلیت به‌اشتراک گذاری جدید خود به نام گوگل Nearby Share رسیده است و به احتمال زیاد از ماه آینده برای کاربران اندروید فعال خواهد شد. 

گوگل Nearby Share از ماه آینده برای بسیاری از کاربران اندروید فعال می‌شود

شرکت گوگل به مراحل آخر آزمایش قابلیت به‌اشتراک گذاری جدید خود که بسیار شبیه قابلیت ایردراپ اپل است، رسیده است. به نظر می‌رسد که از ابتدای ماه آگوست، این قابلیت برای تمام کاربران اندروید ۶ و جدیدتر فعال خواهد شد. کاربران اندروید با استفاده از این قابلیت می‌توانند فایل‌های خود را با افراد اطراف خود به اشتراک بگذارند.

به نظر می‌رسد که شرکت گوگل قصد دارد این ویژگی را برای کاربران سیستم عامل های دیگر شامل ویندوز، ChromeOS، لینوکس و MacOS نیز ارائه دهد.

در قابلیت گوگل Nearby Share فایل‌ها با استفاده از بلوتوث و وای‌فای منتقل می‌شوند و کاربران می‌توانند به راحتی فرد موردنظر خود را از لیست مخاطبان انتخاب کنند. از بلوتوث برای ایجاد ارتباط بین دو گوشی هوشمند و از وای‌فای برای انتقال فایل‌ها استفاده می‌شود.

گوگل Nearby Share

گوشی‌های جدید هوآوی و آنر که از طرف آمریکا تحریم شده‌اند و از سرویس‌های موبایلی گوگل استفاده نمی‌کنند، به احتمال زیاد نمی‌توانند از این قابلیت اندروید نیز استفاده کنند. البته هوآوی شیر در این گوشی‌های وجود دارد.

ارسال نظر