ابزار جدید گوگل برای تخمین انرژی تولید شده توسط پنل های خورشیدی

شرکت گوگل پروژه جدیدی به نام Sunroof راه اندازی کرده است که با استفاده از آن می توان با بررسی سقف خانه، از مناسب بودن آن برای به کارگیری سیستم های تولید کننده انرژی پاک مطمئن شد.

ابزار جدید گوگل برای تخمین انرژی تولید شده توسط پنل های خورشیدی

به گزارش کلیک ، اگر تا به حال به استفاده از پنل های خورشیدی در خانه خود فکر کرده اید، ولی از نتیجه بخش بودن آن مطمئن نیستید، شرکت گوگل ابزار جدیدی را راه اندازی نموده است که می تواند شما را در تصمیم گیری یاری کند.

این شرکت در اقدامی جهت گسترش پروژه Sunroof، دست به ایجاد مدل های ۳ بعدی از سقف منازل تمام ایالت های کشور آمریکا زده است. این مدل ها با در نظر گرفتن درختان اطراف منازل و آب و هوای محلی، می تواند میزان انرژی تولیدی توسط هر خانه یا ساختمان را در صورت استفاده از پنل های خورشیدی محاسبه کند.

یکی از مهم ترین یافته های کشف شده به لطف این مدل سازی ها این است که حدود ۸۰ درصد تمامی ساختمان ها برای استفاده از پنل های خورشیدی مناسب تشخیص داده شده اند، یعنی این ساختمان ها در طول سال برای تولید برق به اندازه کافیبه نور خورشید دسترسی دارند. این موضوع خیلی خوب به نظر می رسد و گوگل نیز اخیرا پستی را در وبلاگ خود ارسال کرده که بر توانایی بالای پنل های خورشیدی سقفی در صورت به کارگیری در شهر های مختلف تاکید می کند.

شهر هوستون با توانایی تولید ۱۸۹۴۰ گیگاوات-ساعت انرژی رایگان از خورشید در هر سال، در بالای لیست قرار دارد. به گفته گوگل، هر گیگاوات-ساعت انرژی می تواند برق حدود ۹۰ خانه را برای یک سال تامین کند.

سرویس Sunroof به شما اجازه می دهد خانه خود را جستجو کرده و بیابید، سپس اندازه پنل خورشیدی که باید تهیه کنید را به شما اعلام کرده و حتی میزان انرژی تولیدی توسط آن را تخمین می زند. همچنین هزینه خرید یا اجاره پنل های خورشیدی نیز به شما ارائه می شود.

Sunroof ابزاری کاربردی است و در بهترین زمان آغاز به کار کرده است. استفاده از پنل های خورشیدی در آمریکا در حال گسترش بوده و نصب آن ها در سال ۲۰۱۶ تقریبا دو برابر از دوره های قبلی شده است. البته بخش اعظمی از پنل های نصب شده در بخش تاسیساتی و صنعتی به کار گرفته شده و بخش مسکونی در سال گذشته تنها ۱۹ درصد افزایش داشته است، چرا که تقاضا در شهر های بزرگی مثل کالیفرنیا درحال کاهش است.

روزنامه لس آنجلس تایمز از قول مقامات فعال در این صنعت اعلام کرده است که افق پیش رو امیدوار کننده بوده و گسترش استفاده از پنل های خورشیدی در سراسر آمریکا ادامه دارد. ولی انجمن صنایع انرژی خورشیدی می گوید که بازار پنج ایالت اصلی که ۷۰ درصد پنل های نصب شده جدید در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده اند، در حال افول است.

بعید به نظر می رسد که پروژه Sunroof بتواند در این روند تغییر بزرگی به وجود بیاورد، به خصوص این که بعضی از قوانینی که استفاده از سیستم های خورشیدی سقفی را برای مصرف کنندگان جذاب می کرد، مثل اندازه گیری شبکه، در حال ناپدید شدن هستند. با این حال این سرویس می تواند بخش اعظمی از افراد را به استفاده از پنل های خورشیدی ترغیب کند.

ارسال نظر