گوشی انسان نمای اندرویدی به زودی تولید خواهد شد

به زودی نسل جدید دستگاه های دیجیتال گوگل قادر خواهند بود آن چه در اطرافشان رخ می دهد را درک کرده و مثل ما انسان ها آن ها را تشخیص دهند.

گوشی انسان نمای اندرویدی به زودی تولید خواهد شد

به گزارش کلیک، انسان ها قادرند به طور پیوسته اشیای موجود در یک اتاق را تشخیص دهند. برای مثال تعداد اشیا، رنگ اشیا و تشخیص صدا ها از مواردی است که انسان آن ها را به راحتی تشخیص می دهد. حال قرار است چنین قابلیتی به ماشین ها داده شود.

روز پنج شنبه شرکت طراحی کننده تراشه، Movidius، در سان ماتیو، کالیفرنیا اعلام کرد که شراکت خود را با شرکت گوگل برای سرعت بخشی به تطبیق سیستم یادگیری عمیق ماشین ها با موبایل، آغاز کرده است.

طبق بخشی از این توافق گوگل برای تراشه compact و تراشه های کم مصرف Movidius مجوز صادر کرده و به این شرکت در ساخت تکنولوژی شبکه عصبی پیچیده خود، کمک خواهد کرد. شرکت Movidius در حال ساخت سیستم هوش بصری است.

قبلا نیز این دو شرکت در پروژه تانگو گوگل شراکت داشتند. تانگو به گوشی ها و تبلت ها کمک می کند تا مکان خود را پیدا کرده و چگونگی حرکت خود در فضا را بیابند. اوایل این ماه در نمایشگاه CES، شرکت لنوو اعلام کرد که اولین محصول مجهز به تانگو را برای مشتریان خود در تابستان امسال معرفی خواهد کرد.

"Agϋera y Arcas" رئیس گروه هوش ماشین های گوگل در سیاتل طی فیلمی جهت اعلام این همکاری گفت: به جای اینکه ما خود را با کامپیوتر ها تطبیق داده و زبان آن ها را یاد بگیریم، کامپیوتر ها روز به روز باهوش تر می شوند تا بتوانند خودشان را با ما تطبیق دهند.

چه می شود وقتی دستگاه ها نیز مثل ما بتوانند صحنه هایی را که می بینند تفسیر کنند؟ کاربران قبلا توانسته بودند نگاهی اجمالی به این قابلیت بیندازند. برای مثال اپلیکیشن Google Photos قادر است افراد و اشیای موجود در یک تصویر را تشخیص داده و به صورت خودکار آن ها را نام گذاری کند.

طبق این تفاهم همکاری گوگل به پردازنده بصری MA2450 Movidius مجوز خواهد داد. با این حساب احتمالا مشتریان به زودی نسل بعدی گوشی های هوشمند اندرویدی را شاهد هستند که از مزایای چنین سیستم پیشرفته یادگیری ماشینی برخوردار خواهد بود. البته هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از زمان عملی شدن این موضوع در دسترس نیست.

منبع: usatoday

ارسال نظر