دور دو فرمان خودروی گوگل تحسین کاربران را برانگیخت

گوگل به تازگی گزارش منتشر کرده است که در ان به دور دو فرمان خودروی خودران خود در جاده ای تنگ نیز اشاره شده است،بسیاری از کاربران با مشاهده ویدئوی این حرکت به تحسین گوگل پرداخته اند.

دور دو فرمان خودروی گوگل تحسین کاربران را برانگیخت

به گزارش کلیک، هر ماه، گوگل گزارشی مربوط به خودرو هوشمند خود منتشر می کند و علاقه مندان خود را از آخرین اخبار و اطلاعیه های خویش مطلع می سازد. این ماه، گوگل در مورد دور زدن ماشین هوشمند خود در سه مرحله پی در پی ( یا در اصطلاح رانندگی : دور دو فرمان ) گزارشی تهیه کرده که بسیار جالب به نظر می رسد.
three-point-turn
دور دو فرمان، یک هنر به حساب می آید.مخصوصا در جاده ها و تنگنا هایی که ممکن است به جای ۲ فرمان ، از ۷ و یا ۸ فرمان برای یک دور استفاده شود.

خودروی گوگل، این امکان را برای انسال ها مهیا می کند که با استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه ی متصل شده در خودرو و نمایش لحظه ای محاسبات انجام شده توسط اتومبیل، چگونگی انجام این فرایند را مشاهده کنند(البته بدونِ کوچکترین خطا). خودروی هوشمند گوگل به صورتی آموزش و برنامه نویسی شده است که بتواند اشیاء ،سطل های زباله، و همچنین خودرو های پارک شده در حاشیه و کناره خیابان ها را شناسایی کند و با تطبیق تمامی فاصله ها به انجام دور دو فرمان ( Three-point Turn ) بپردازد. گوگل مدعی شده است که خودرویش هفته ای، بیش از ۱۰۰۰ تمرین برای انجام این کار انجام داده است.

یک کامپیوتر بهترین راه ممکن برای انجام دور زدن را انتخاب میکند ، که ممکن است انجام این محاسبات و تخمین اندازه های مناسب کمی عجیب بنظر برسد، به همین دلیل گوگل خودروی هوشمندش را به گونه ای طراحی و برنامه نویسی کرده است که این کار را طوری انجام دهد که ازش انتظار می رود. این کار کمی کند است اما آرامش خاطر زیادی برای سرنشینان خودرو به همراه می آورد.

گوگل در حال حاضر، بر روی ۲۴ عدد خودروی لکسوس آر ایکس و همچنین ۴ نوع از اتومبیل های گامدراپ استایل (Gumdrop Style Car ) در ۴ ایالتِ واشنگتن، کالیفرنیا، آریزونا و تگزاس کار می کند. تابه حال، خودرو های گوگل، ۲٫۲ میلیون مایل در حالت خودکار پیموده اند که به طور میانگین حدودا ۲۵۰۰۰ مایل در هفته، مسافت طی شده توسط هر خودرو است.

ارسال نظر