حمله هکرهای دولتی به تعداد زیادی از روزنامه نگاران

روز چهارشنبه تعدادی از هکرهای با پشتوانه دولتی، اقدام به حمله سایبری و هک صفحات تعداد زیادی از روزنامه نگاران کردند. بلافاصله پیغام های هشدار برای بسیاری از این کاربران ارسال شد.

حمله هکرهای دولتی به تعداد زیادی از روزنامه نگاران

به گزارش کلیک، در روز چهارشنبه تعداد زیادی از روزنامه نگاران موقع ورود به جیمیل یا سایر سایت ها با استفاده از حساب کاربری گوگل شان، پیغام هشداری مبنی بر هک شدن دریافت کردند. متن این هشدار به شرح زیر است:

"هکرهای دولتی ممکن است در تلاش برای هک کردن رمز عبور شما باشند.

هر چند که این احتمال وجود دارد که این پیغام هشدار نادرست باشد اما ما اطمینان داریم که تعدادی از هکرهای دولتی اقدام به سرقت رمز عبوری شما کرده اند. این اتفاق برای کمتر از ۰٫۱% از کاربران جیمیل رخ داده است. نمی توانیم اطلاعات محرمانه را در حال حاضر افشا کنیم چون ممکن است هکرها روش ها و تاکتیک های خود را تغییر دهند. اما اگر هکرها بتوانند در چند مورد ایرادات خود را رفع کنند، قادر خواهند بود که داده ها یا سایر کارهای شما را حین استفاده از حساب جیمیلتان هک کنند. برای بهبود وضعیت امنیتی تان پیشنهاد می کنیم که:

از یک کلید امنیتی استفاده کرده و یا Password Alert را نصب کنید."

همین چند روز پیش در توئیتر تعداد بسیار زیادی از افرادی که مورد هک قرار گرفته بودند، از روی صفحه پیغام هک شدن حساب هایشان اسکرین شات گرفته بودند و این اسکرین شات ها را توئیت کرده بودند.

از آن جا که این پیغام از طریق خود حساب کاربری گوگل ارسال شده است و نه این که یک ایمیل در اینباکس کاربران باشد، قانونی و واقعی بودن این پیغام هشدار مشخص است. گوگل هم تایید کرده که این پیغام معتبر بوده و توسط اریک ومپل (Erik Wemple) از واشنگتن پست ارسال شده است.

"از سال ۲۰۱۲ تا کنون ما به محض این که مطمئن می شویم که حساب کاربران گوگل مورد حمله هکرهای دولتی قرار گرفته است، این پیغام های اطلاع رسانی را صادر می کنیم. ما این پیغام های هشدار را با احتیاط بسیار زیادی ارسال می کنیم. چراکه کاربران نباید متوجه شوند که در زمان دریافت این پیغام، حساب کاربری شان هنوز مورد حمله هکرها قرار دارد یا هکرها این حساب را رها کرده اند. هر کسی که این پیغام هشدار را دریافت می کند، باید دستورالعمل های ذکر شده را دنبال کند و حتی به طور کلی هم توصیه می کنیم که همه کاربران به طور مرتب چک آپ امنیتی حساب کاربری گوگل (Google Account Security Checkup) را در g.co/securitycheckup انجام دهند."

تنها حدود یک ماه و نیم از زمانی گذشته است که دولت روسیه به خاطر هک کردن حساب های تعدادی از دمکرات های برجسته توسط دپارتمان امنیت کشور (Department of Homeland Security) و دفتر ریاست هوش ملی در امنیت انتخابات (Director of National Intelligence on Election Security) سرزنش شد. واضح است که هنوز مشخص نیست که واقعا کدام کشور در حال حمایت از تلاش های اخیر این گروه از هکرهاست و از آن پشتیبانی می کند. با این حال، شاید بد نباشد بدانیم که "یولیا یوفه"، یکی از اهداف این حمله سایبری، در روسیه متولد شده است و تقریبا همیشه از معترضان به ولادیمیر پوتین بوده است!

ارسال نظر