تعداد بازیکنان بازی Gran Turismo Sport از مرز 5 میلیون نفر گذشت

رسانه کلیک - استودیوی سرشناس و مشهور «پلی فونی دیجیتال» به تازگی در صفحه رسمی شبکه اجتماعی توییتر خود ضمن تشکر از کاربران، اعلام کرد که تعداد بازیکنان بازی Gran Turismo Sport از مرز 5 میلیون نفر عبور کرده است.

تعداد بازیکنان بازی Gran Turismo Sport از مرز 5 میلیون نفر گذشت

در پی انتشار آمار تعداد کاربران بازی Forza Horizon 3 و رکوردشکنی تازه این مجموعه ، حال این بار نوبت به بازی ریسینگ و مسابقه ای انحصاری کنسول پلی استیشن 4 یعنی Gran Turismo Sport رسید تا با ارائه آمار جدید از جامعه کاربری خود، از رقیب دیرینه یعنی سری فورزا عقب نماند و در این فرصت پیش آمده خودی نشان بدهد.

به طور دقیق تر، روز گذشته آقای رالف فولتون (Ralph Fulton)، مدیر ارشد بخش نوآوری استودیوی پلی گراند گیمز (Playground Games)، در جریان مصاحبه ای با وب سایت معتبر و مشهور IGN اشاره کرد که عنوان ویدیویی Forza Horizon 3 در دو پلتفرم ایکس باکس وان و رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 بیش از 9 میلیون بازیکن دارد.

پس از انتشار این خبر، آقای کازونوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi)، کارگردان بازی گرن توریسمو اسپورت، فورا دست به کار شد و در حساب کاربری رسمی شبکه اجتماعی توییتر به رکورد تازه این عنوان ویدیویی ریسینگ در زمینه تعداد کاربران اشاره کرد.

به گفته وی، در حال حاضر تعداد بازیکنان بازی Gran Turismo Sport به بیش از 5 میلیون نفر رسیده است که بدون هیچ شک و تردیدی، دستیابی به چنین جامعه کاربری یک موفقیت و دستاورد بزرگی برای شرکت سرگرمی های تعاملی سونی و همچنین استودیوی پلی فونی دیجیتال (Polyphony Digital) محسوب می شود.

همچنین، کازونوری یامائوچی در صفحه رسمی اجتماعی توییتر خود در کنار اعلام تعداد بازیکنان بازی Gran Turismo Sport و ارائه آمار جدید از جامعه کاربری این عنوان، از طرفداران و هواداران بخاطر تجربه این اثر ریسینگ و حمایت های همه جانبه ها به چندین زبان مختلف تشکر کرد.

در نگاه اول، با اینکه تعداد کاربران عنوان ریسینگ فورزا هورایزن 3 بیشتر از تعداد بازیکنان بازی Gran Turismo Sport است، لیکن برای مقایسه باید به زمان انتشار هر دو اثر ویدیویی نیز توجه کرد. به عبارت دیگر، تقریبا دو سال از انتشار بازی فورزا هورایزن 3 می گذرد و این در حالی است که هنوز حتی یک سال هم از عرضه بازی گرن توریسمو اسپرت نگذشته و بدین خاطر صرفا از روی تعداد کاربران نمی توان در خصوص پیروزی و برتری میان دو عنوان اظهار نظر کرد.

فارغ از بحث زمان انتشار، سبک و هدف دو بازی ریسینگ فورزا هورایزن 3 و گرن توریسمو اسپورت با یکدیگر متفاوت است چرا که استودیوی پلی گراند گیمز با خلق بازی فورزا هورایزن 3 به دنبال ارائه گیم پلی جذاب از مسابقات خیابانی در جاده ها و محیط جهان باز است. اما در طرف دیگر، هدف اصلی استودیوی پلی فونی دیجیتال از ساخت بازی گرن توریسمو اسپورت، خلق یک اثر شبیه ساز رانندگی در داخل پیست است که مهارت رانندگی بازیکنان را به چالش بکشد. بنابراین، مقایسه دو عنوان ویدیویی فورزا هورایزن 3 و گرن توریسمو اسپورت کار درست و صحیحی نیست و بازی Forza Motorsport 7 را باید رقیب اصلی و جدی عنوان Gran Turismo Sport دانست.

البته فراموش نکنید که حضور بیش از 5 میلیون نفر در عنوان ویدیویی پرطرفدار گرن توریسمو اسپرت به معنی فروش پنج میلیون نسخه ای این اثر نیست و این دو آمار کاملا از یکدیگر مجزا هستند چرا که به احتمال قوی تعداد کاربران و بازیکنان نسخه آزمایشی و رایگان بازی نیز در این آمار لحاظ شده است.

با این حال، متاسفانه استودیوی پلی فونی دیجیتال از ارائه اطلاعات و جزئیات تکمیلی در خصوص تعداد کاربران و میزان فروش خودداری کرده است. از این رو، هنوز مشخص نیست که سازندگان در این آمار از تعداد بازیکنان نسخه آزمایشی بازی صرف نظر کرده اند و یا این آمار شامل کلیه کاربران نسخه های آزمایشی، بتا، استاندارد و دیلاکس بازی می شود.

از دیگر خبرهای مرتبط با بازی گرن توریسمو اسپورت می توان به انتشار به‌روز رسانی جدید آن اشاره کرد. به واسطه این به‌روز رسانی، چندین رویداد مختلف به حالت تک نفره GT Lague و اتومبیل سوپراسپورت شرکت آئودی به بازی راه یافت و بخشی از کمبود محتوای بخش نفره نفره این عنوان را جبران کرد.

گفتنی است؛ بازی محبوب و پرطرفدار Gran Turismo Sport در روز ۲۵ مهر ماه سال ۹۶ (۱۷ اکتبر سال میلادی 2017) در آمریکای شمالی و روز 26 مهر ماه (18 اکتبر) در اروپا به صورت انحصاری بر روی مدل های مختلف کنسول پلی استیشن ۴ منتشر شد.

با اینکه بازی Gran Turismo Sport یکی از بهترین و برترین بازی های ریسینگ و شبیه ساز حرفه ای رانندگی در نسل هشتم کنسول ها به شمار می رود و به بهترین نحو ممکن وظیفه خود یعنی ارائه تجربه رقابت های ماشینی در داخل پیست را به صورت کاملا واقع گرایانه ایفا می کند، اما کمبود محتوای کافی و مناسب در بخش تک نفره و اختصاص تمرکز بیشتر بر روی بخش چند نفره، ضربه بدی را به این مجموعه پرمخاطب وارد کرده و مانع رشد و پیشرفت چشمگیر و فراگیر آن شده است.

تعداد بازیکنان بازی Gran Turismo Sport

همچنین، عدم تنوع پیست ها و تعداد کم خودروها در مقایسه با سایر عناوین ویدیویی ریسینگ نظیر پروجکت کارز 2 و فورزا موتور اسپورت از دیگر نکات منفی این بازی تلقی می شود. هرچند، بخش چند نفره آنلاین این عنوان ویدیویی همچنان حرفی برای گفتن ندارد و تجربه متفاوت و بی نظیری را برای طرفداران و عاشقان بازی های ریسینگ و ماشین رانی رقم می زند.

در ادامه، شما می توانید بخشی از نقدها و نمرات عنوان Gran Turismo Sport از دید منتقدان معتبر صنعت بازی های ویدیویی را در رسانه کلیک مطالعه کنید و با این اثر ریسینگ بیشتر آشنا شوید. ( امتیازات و نمرات بازی Gran Turismo Sport منتشر شد )

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با تعداد بازیکنان بازی Gran Turismo Sport چیست؟ به نظر شما، آیا این عنوان می تواند رکورد تعداد کاربران بازی فورزا هورایزن 3 را بشکند؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر