کیفیت Gran Turismo Sport فراتر از قدرت سخت افزاری PS4 Pro است

رسانه کلیک - بر اساس صحبت های اخیر طراح ارشد بازی Gran Turismo Sport، آقای کازونوری یاماچی، کیفیت این عنوان ویدیویی به قدری بالاست که از رزولوشن ۸K پشتیبانی می کند!

کیفیت Gran Turismo Sport فراتر از قدرت سخت افزاری PS4 Pro است

به تازگی طراح ارشد بازی گرن توریسمو اسپورت در جدیدترین گفت و گو خود با وب سایت معتبر Finder، از کیفیت بالای این عنوان مورد انتظار سخن گفته است. مدیر عامل استودیوی پلی فونی دیجیتال و اقای کازونوری یاماچی، مدعی هستند که بازی Gran Turismo Sport مختص کنسول پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو نیست بلکه هدف سازندگان، ساخت یک عنوان نسل نهمی بوده است که کیفیت نهایی بر روی کنسول پلی استیشن ۵ قابل مشاهده خواهد بود. به بیان دیگر، کیفیت بازی Gran Turismo Sport فراتر از قدرت سخت افزاری کنسول پلی استیشن ۴ است و این دستگاه قادر به نمایش تمام جزئیات بازی نیست.

یاماچی اعلام کرد که پروسه طراحی هر ماشین در بازی گرن توریسمو اسپورت نزدیک به شش ماه زمان برده و در این مدت، تیم سازنده بازی به دقت به طراحی جزئیات ماشین ها پرداخته است. به همین خاطر، این عنوان با رزولوشن ۸K مشکلی نخواهد داشت؛ اما در حال حاضر به دلیل محدودیت های سخت افزاری پلی استیشن ۴ پرو، اجرای بازی با چنین رزولوشنی ممکن نیست. بنابراین، استودیوی پلی فونی دیجیتال تمام زحمت های خود را از دست نخواهد داد و برنامه هایی برای آینده کنسول پلی استیشن در نظر دارد.

آقای کازونوری یاماچی در این گفت و گو اعلام کرد:

طراحی هر ماشین مسابقه ای بازی Gran Turismo Sport تقریبا شش ماه زمان برده است. کیفیت بازی فراتر از قدرت سخت افزیاری کنسول پلی استیشن ۴ پرو است. در حال حاضر ما ترجیح می دهیم بازی ای که می سازیم برای نسل آینده کنسول پلی استیشن مناسب است و فقط بر روی نسخه پلی استیشن ۴ و مدل پرو آن تمرکز نکردیم.

وی در ادامه این مصاحبه اضافه کرد:

به نظر من، این عنوان می تواند با رزولوشن ۸K نیز اجرا شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

Gran Turismo Sport

با این وجود، گویا عرضه کنسول های نسل نهم از آن چه فکر می کنیم نزدیک تر خواهد بود و شرکت ژاپنی سونی هم اکنون بر روی ساخت کنسول پلی استیشن ۵ مشغول به کار است. به علاوه، با توجه به صحبت های آقای کازونوری یاماچی می توان نتیجه گرفت که کنسول پلی استیشن ۵ از پس رزولوشن ۸K نیز برخواهد آمد و بزودی رزولوشن ۸K به سرعت جای ۴K را می گیرد. در طرف دیگر، می توان دریافت که بازی گرن توریسمو اسپورت یک عنوان میان نسلی قدرتمند به شمار می رود که سازندگان برنامه پشتیبانی دراز مدتی را برای آن در نظر گرفته اند.

ناگفته نماند مدتی پیش تریلر جدیدی از گیم پلی بخش تک نفره بازی گرن توریسمو اسپورت منتشر شد که بازیکنان ضمن مشاهده گیم پلی، با منوی بازی از جمله ماموریت ها، حالت ها، چالش ها و... آشنا می کرد. برای مشاهده این تریلر فوق العاده، بر روی این نوشته کلیک کنید.

پس از آن که ردموندی ها از مشخصات فنی کنسول ایکس باکس وان ایکس پرده برداری کردند، شایعات زیادی پیرامون کنسول پلی استیشن ۵ به گوش رسیده است. از آنجا که کنسول ایکس باکس وان ایکس قدرتمندترین کنسول حاضر در جهان محسوب می شود و از لحاظ عددی، یک سر و گردن بالاتر از پلی استیشن ۴ پرو است، برخی از تحلیل گران صنعت گیم مدعی هستند که زمان زیادی به عرضه کنسول های نسل نهم نمانده و سونی زودتر از آنچه که فکرش را می کنیم، از پلی استیشن ۵ رونمایی خواهد کرد.

گفتنی است سونی در بیانیه های متعدد اعلام کرده که در حال حاضر بیشتر بر روی کنسول پلی استیشن ۴ و مدل پرو تمرکز می کند و در کنار آن، به بررسی پلی استیشن ۵ می پردازد. این بدان معناست که حالا حالا خبری کنسول PS5 نیست و چند سالی با عرضه این دستگاه فاصله داریم!

بازی مورد انتظار و پرطرفدار Gran Turismo Sport در روز ۱۷ اکتبر امسال مصادف با ۲۵ مهر ماه سال ۹۶ در آمریکای شمالی و روز ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) در اروپا به صورت انحصاری بر روی کنسول پلی استیشن ۴ عرضه خواهد شد. همچنین این عنوان مورد انتظار از ویژگی HDR پشتیبانی کرده و بر روی کنسول پلی استیشن ۴ پرو با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می شود. به همین دلیل، بدون شک گرافیک فوق العاده آن تمامی بازیکنان و منتقدان را به خود خیره خواهد کرد.

ارسال نظر